برگزیده ها

مازندمجلس: رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دفاع از مردم فلسطین، وظیفه اسلامی، اخلاقی و انسانی است، گفت: از نظر منفعت و امنیت ملی نیز باید در مقابل رژیم اشغالگر قدس ایستادگی و مقاومت کرد، چون این رژیم بدون توجه به مرزها در داخل کشورهای دیگر اقدام به ترور و کارهای ایذایی می‌کند.

مازندمجلس: علی لاریجانی در هشتمین همایش غزه نماد مقاومت که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: گاهی کشورهای عربی و گاهی کشورهای دیگر و حتی در داخل کشور خودمان این سوال مطرح می‌شود که چرا ملت ایران اینگونه از مردم فلسطین دفاع می‌کنند. حتی برخی رسانه‌های عربی می‌گویند که این موضوع عربی است و ربطی به ایرانی‌ها ندارد، حتی به ما می‌گویند که در دفاع از مردم فلسطین خسته نشده‌اید.
 رییس مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی برخی رجال سیاسی کشورهای غربی یا کشورهایی که در منطقه مسلمان نیستند نیز چنین موضوع و سوالی را مطرح می‌کنند و حتی می‌گویند که چرا این مساله را حل نمی‌کنید و چرا از ملت فلسطین دفاع می‌کنید.
وی با تاکید بر اینکه یک وجهه دفاع از مردم فلسطین به دلیل مظلوم بودن این ملت است، گفت: رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را آواره کرده، کشورشان را از آنها گرفته و آنها را بیرون کرده‌اند. اگر به لبنان، سوریه و خیلی از کشورهای اسلامی بروید، می‌بینید که فلسطینی‌ها در آنجا پراکنده زندگی می‌کنند، بنده در بازدیدی که چندین سال گذشته از اردوگاهی در لبنان داشتم، دیدم که فلسطینی‌ها چطور در فقر زندگی می‌کنند آن هم افرادی که صاحب ملک، زمین، خانه و کار بودند و اکنون به دلیل اشغال رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.
لاریجانی ادامه داد: کشورهای دیگر که داعیه‌دار کمک به آوارگان هستند گاهی به آنها می‌گویند که دیگر صحبت از برگشت به فلسطین نکنند و در کشور دیگری زندگی نمایند. این آوارگی بزرگی است. لحظه‌ای تصور کنید این حادثه برای هر کشور و ملتی پیش آید آن ملت چه وضعی پیدا خواهد کرد، لذا دفاع از مردم فلسطین وظیفه اسلامی، اخلاقی و انسانی است.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس سنت الهی اگر به کسی ظلم شد و دیگران به حمایت از آن نشتافتند، ظلم بر سر آنها خواهد آمد یعنی وظیفه انسان دفاع از مظلوم است بنابراین اگر ملتی آواره شد و دست نیاز به کشورهای دیگر دراز کرد و آنها حمایت نکردند، قاعده الهی بر آن است که همین ظلم روزی بر سر آنها خواهد آمد. طبیعتا هر کسی بخواهد این قاعده را نفی کند نتیجه‌اش را خواهد دید.
وی تاکید کرد: بر این اساس وظیفه اسلامی و انسانی ما حکم می‌کند که از مردم فلسطین حمایت کنیم حتی اگر کسی بخواهد تاجرمابانه محاسبه کند نیز با نگاه به محاسبه خداوند به این نتیجه می‌رسد که باید از ملت مظلوم فلسطین دفاع کرد.
لاریجانی همچنین گفت: از نظر امنیت ملی نیز برای هر کشوری، اسرائیل رژیم ستمکار و یک مزاحم دائمی است، نمونه آن اقداماتی است که رژیم صهیونیستی علیه ما انجام داده است بخصوص درباره ترور دانشمندان هسته‌ای‌مان که هر کدام ستونی برای ایران بودند. تاریخ ۷۰ سال گذشته نیز نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰ ترور درباره شخصیت‌های مهم را انجام داده است.
وی رژیم صهیونیستی را رژیم شرور در منطقه دانست و افزود: رژیم صهیونیستی در برخی از کشورهای اطراف منطقه کارهای ایذایی انجام می‌شود، به کشورها وارد شده تا ضربه بزند. برخی از منابع اطلاعاتی ما این موضوع را کشف کرده‌اند. بر این اساس از لحاظ منفعت و امنیت ملی باید در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کرد چون این رژیم مرزها را نمی‌شناسد.
رییس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: رژیم صهیونیستی در داخل مرزهای کشورهای دیگر ترور و کارهای ایذایی انجام می‌دهد به همین دلیل باید به دلیل اهداف انسانی، اسلامی، اخلاقی و تامین منافع ملی در مقابل این رژیم ایستادگی نمود.
لاریجانی در ادامه با اشاره به تاریخ فلسطین، گفت: رژیم جعلی اسرائیل به زور چند کشور قدرتمند ایجاد شد که در این مدت فلسطینی‌ها برای مقابله با این رژیم پیشرفت و گاهی پسرفت داشتند کما اینکه اگر همواره پیشرفت وجود داشت وضع فلسطینی‌ها آنچنان که امروز است، نبود. قطعا اگر ملت‌های مسلمان با قدرت‌های متنوع حتی بخشی از قدرت خود را صرف مقابله با رژیم صهیونیستی می‌کردند سرنوشت فلسطینی‌ها این‌چنین رخ نمی‌داد.
وی با بیان اینکه در داستان غم‌انگیز فلسطین رگه‌هایی از صیانت وجود دارد، یادآور شد: در جنگ ۳۳ روزه که جنگ سختی نیز بود رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا از همه امکانات برای حذف حزب‌الله از صفحه لبنان استفاده کرد. بعد از ۱۰ روز اول که شرایط به نفع حزب‌الله تغییر کرد دلال‌های منطقه شروع به صحبت با ایران کردند مبنی بر اینکه باید کاری کرد که مساله حل شود. آنها وقتی مقاومت را دیدند صورت خود را نیز تغییر دادند چون به این نتیجه رسیدند که اسرائیل در منجلابی گرفتار شده است.
رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت:‌ در این بین در خلال جنگ ۳۳ روزه برخی از کشورهای عربی به جای کمک به لبنان، شروع به دادن اطلاعات به رژیم صهیونیستی کردند که این یک خیانت است و مشکل ایجاد می‌کند. رژیم صهیونیستی نیز به فاصله اندکی بعد از شکست در جنگ ۳۳ روزه برای نشان دادن اقتدار و توان خیالی‌اش جنگ غزه را شروع کرد اما با مقاومت روبرو شد و درس بزرگی از اتحاد ملت‌ها گرفت آن هم در شرایطی که دولت‌ها برای مقابله با رژیم صهیونیستی نتوانستند کاری کنند.
وی با تاکید بر اینکه استقامت و مقاومت کلید پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی است به وضع کنونی کشورهای اسلامی اشاره و اظهار کرد:‌در چند سال گذشته برای کشورهای اسلامی بحرانی راه انداختند تا مجالی برای این رژیم مفلوک ایجاد کنند که فضای تنفسی داشته باشد.
لاریجانی توضیح داد: از زمان راه انداختن بحران در سوریه و برخی کشورهای اسلامی انرژی تحلیل رفت و فضای تنفسی برای اسرائیل به وجود آورد. قصد آنها این بود که ستون مقاومت را نشانه روند که این به ضرر ملت فلسطین است. اکنون نیز برای همه معلوم شده که چه کسانی گروه‌های تروریستی را به وجود آوردند تا در نهایت انرژی کشورهای اسلامی را مستهلک کنند که رژیم صهیونیستی بتواند تنفسی مجدد داشته باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم جدید رییس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس، گفت: در این بین ماجرای تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس شریف شکست بزرگی را برای آنها به وجود آورد و نشان داد که آنها حتی به توافقات خود همچون اسلو پایبند نیستند. در این بین برخی کشورهای اسلامی نیز در حال خیانت هستند و در چنین شرایط نابرابری از ارتباط با رژیم صهیونیستی و ارتباطات اقتصادی سخن می‌گویند که اینها همه در راستای کمک به این رژیم مفلوک است.
وی با تاکید مجدد بر اینکه مقاومت تنها راه پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی است، گفت: تجربه سیلی محکم به این رژیم در لبنان و در غزه نشان داد که باید تنها مقاومت کرد البته در داستانی که آمریکایی‌ها راه انداختند و رژیم صهیونیستی نیز جشن جابجایی پایتخت را به خیال خود گرفت، نتیجه دیگری حاصل شد مبنی بر اینکه گروه‌های فلسطینی که به دنبال سازش بودند به این نتیجه رسیدند که با چه کشورهایی طرفند به همین دلیل به دنبال پیوستگی بین گروه‌ها و تمرکز در مقاومت رفتند.
لاریجانی افزود: از طرف دیگر کشورهای دیگر نیز این هوشیاری را پیدا کردند که اگر مقاومت نکنند باید از این به بعد تنها عقب‌نشینی داشته باشند. همچنین دفاع از فلسطین که در بین بسیاری از کشورها به حالت خواب‌آلودگی تبدیل شده بود وارد مرحله تازه‌ای شد و اراده‌های سیاسی برای دفاع از ملت فلسطین شکل گرفت به طوری که کشورهای مختلف هوشیاری سیاسی پیدا کردند که اگر وفاق سیاسی نباشد در مقابل رژیم صهیونیستی ناتوان خواهند بود. اینها همه نشان می‌دهد که باید در شرایط امروز ایستادگی و همگرایی با ملت فلسطین داشته باشیم.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در جایی احساس نگرانی پیدا می‌کند که فکر مقاومت رشد پیدا کرده باشد. حوادث چند هفته اخیر فکر مقاومت را تقویت کرد که این برای رژیم صهیونیستی هراسناک است. امیدواریم مسلمانان در این مسیر از هوشیاری لازم برخوردار شده و همگرایی بیشتری داشته باشند تا روزی برسد که مردم فلسطین آزاد شده و به زندگی خود برگردند.
وی در پایان گفت که این آرزو دست نایافتنی نیست، رژیم پوشالی صهیونیستی نشان داد که اگر مسلمانان متحد شده و فکر مقاومت داشته باشند از بین می‌رود.
صهیونیستی فلسطین اسلامی کشورهای مقاومت اینکه لاریجانی شورای لبنان فلسطینی‌ها می‌گویند اسرائیل زندگی ادامه تاکید نتیجه انسانی سیاسی منطقه وظیفه حمایت بزرگی اشاره ایجاد می‌کند تنفسی مقابل می‌دهد ایستادگی اخلاقی باشند مقابله مظلوم شرایط آمریکا هوشیاری آواره موضوع گذشته افزود برابر پیروزی خیانت تغییر رسیدند تصمیم اینها سفارت دنبال همگرایی مسلمانان انتقال رییس‌جمهور مفلوک انرژی گروه‌های حزب‌الله انداختند ایذایی اکنون نکنند دیگری قاعده سوریه کرده‌اند مساله مسلمان کشورهایی بخواهد محاسبه نیستند کشورها توضیح پیشرفت کارهای تاریخ همچنین امنیت درباره امروز