برگزیده ها

مازندمجلس: یک نشریه آمریکایی خبر داده است که پنتاگون قصد دارد برای مقابله با حملات بالقوه موشکی ایران، روسیه و برخی دیگر جدیدترین موشک رهگیر خود را آزمایش کند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز پنتاگون قصد دارد به زودی جدیدترین موشک رهگیر خود به نام «اس ام 3» را در سپر دفاع موشکی‌اش  جهت کمک به متحدان اروپایی خود برابر  موشک‌های برد کوتاه  و متوسط بالستیک روسیه، ایران و دیگر رقبای بالقوه آزمایش کند.
 به نوشته «نشنال اینترست» اس ام 3 موشکی رهگیر بوده که قادر به نابود کردن اهداف در بردهای بیشتر نیز هست. این پروژه با مشارکت آژانس دفاع موشکی آمریکا و ژاپن طراحی شده و با استفاده از سامانه‌های راداری «ایجیس» موشک‌های دشمن را هدف می‌گیرد.
«امی کوهن» مدیر این طرح در گفت‌‌وگویی اعلام کرد که این پروژه آخرین تحول در زمینه دفاع موشکی است و قرار است آخرین آزمایش بر آن صورت پذیرد.
بر این اساس، قرار است آزمایش این موشک رهگیر در دریا و در هاوایی صورت گیرد. این سپر موشکی پیش‌تر و در نمونه‌های پایین‌تر در لهستان و رومانی و در پایگاه‌های زمینی برای مقابله با حملات بالقوه موشک‌های بالستیک روسیه، ایران و دیگران استقرار یافته بود.
اخیرا نیز در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که توسط دولت «دونالد ترامپ» تهیه شده، قدرت‌های رقیب و متخاصم آمریکا مشخص‌ شده‌اند و در غرب آسیا به نقش ایران اشاره شده که نشان می‌دهد آمریکا، ایران را قدرتی منطقه‌ای می‌داند.
در این سند راهبردی امنیت ملی آمریکا مانند گذشته به ایران اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح کشتارجمعی زده شده و آمریکا با طرح این موضوع به‌عنوان یک مسئله حل‌نشده نوعی ایران هراسی را برای تحقق اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی خود دنبال می‌کند.
آمریکا موشکی آزمایش موشک‌های رهگیر پروژه منطقه‌ای امنیت اهداف بالستیک می‌کند پنتاگون روسیه بالقوه