برگزیده ها
تصمیم دولت برای تغییر تعرفه‌های خودروهای ساخت داخل/ نوسانات ارزی در تغییر قیمت خودروها تاثیرگذار است

مازندمجلس: مدیر عامل مدیران خودرو تاکید کرد: افزایش قیمت ارز به طور حتم در بازار خودرو هم تاثیرگذار است اما کمترین تغییرات را در قیمت نهایی اعمال کردیم و اگر وضع به همین منوال باقی بماند تغییر قیمت اجتناب‌ناپذیر است.

مازندمجلس: مدیر عامل مدیران خودرو تاکید کرد: افزایش قیمت ارز به طور حتم در بازار خودرو هم تاثیرگذار است اما کمترین تغییرات را در قیمت نهایی اعمال کردیم و اگر وضع به همین منوال باقی بماند تغییر قیمت اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ژو مدیر عامل شرکت مدیران خودرو در نشست خبری در پاسخ به این سوال که این خودروسازی برای کمک به رفع آلودگی هوا چه برنامه‌هایی دارد، گفت: مشکل آلودگی مشکل مشترک ایران و چین است که در هر دو کشور  سهم خودروهای فسیلی در آلودگی از همه بیشتر است.

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که ما در چین کسب کردیم تصمیم گرفتیم تمام محصولات چری که در ایران تولید و عرضه می‌شوند دارای استاندارد یورو ۵ باشند همچنین خودروهای ام وی ام نیز این استاندارد را دارند.

ژو تصریح کرد: برای ما به عنوان یک تولیدکننده بخش خصوصی رضایت مشتریان اهمیت بسزایی دارد و به دنبال آن هستیم که محصولاتمان دوستدار محیط زیست باشد. برنامه استراتژیک ما که با همکاری مدیران ایرانی و چینی طراحی شده ایجاد بستری مناسب برای تولید خودروی الکتریکی است در این حوزه علاوه بر حمایت دولت بایستی فرهنگ‌سازی استفاده از این نوع خودروها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما آمادگی کامل برای تولید خودروی برقی داریم و نهایتا هر وقت مجموعه تصمیم بگیرد ظرف ۳ ماه بعد اولین خودرو روانه بازار خواهد شد. این نوع خودروها چون گران هستند معمولا دولت‌ها بخشی از هزینه آن را تقبل می‌کنند همانطور که دولت چین انقدر سوبسید داده که قیمت آن با خودروی بنزینی یکی است، قیمت یک خودروی برقی این شرکت تقریبا دو برابر از نوع فسیلی آن است.

مدیر عامل مدیران خودرو در خصوص محصولات این شرکت گفت: سال آینده یک سدان با طراحی جدید خواهیم داشت و برای بعضی از محصولات همچون ایکس ۳۳ تغیرات فنی اعمال خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار گفت: افزایش قیمت ارز به طور حتم تاثیرگذار است کما اینکه ما این تجربه را در دیگر بازارهای صادراتی همچون روسیه داشتیم اما کمترین تغییرات را در قیمت نهایی اعمال کردیم و اگر وضع به همین منوال باقی بماند تغییر قیمت اجتناب‌ناپذیر است. البته این تغییرات نرخ ارز تاثیری در برنامه بلندمدت ما نخواهد داشت و فاز دوم کارخانه ما به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل مدیران خودرو ادامه داد: ما برای فروش خودروی دست دوم چری و ام وی ام  سایتی را راه اندازی کردیم که همه می‌توانند از آن استفاده کنند و شرکت به خودروهای دست دومی که در این سایت خرید و فروش می‌شود نظارت کامل دارد و سرویس‌هایی به آنها عرضه می‌کنند.

وی در مورد گران شدن خودروهای داخلی گفت: دولت به دنبال تغییر تعرفه‌های خودروهای ساخت داخل است تا پایه تعرفه خودرو سی بی یو رو بالا ببرد و قرار است عین آن در تولیدات داخلی صورت بگیرد که در صورت نهایی شدن، قیمت تمام خودروهای داخلی افزایش پیدا می‌کند.

خودرو خودروهای مدیران خودروی تغییر کردیم افزایش بگیرد محصولات تولید اعمال آلودگی تغییرات خودروها داخلی تصمیم نهایی تاثیرگذار برنامه طراحی ادامه خواهیم استفاده همچون بماند کمترین بازار تعرفه‌های منوال اجتناب‌ناپذیر استاندارد فسیلی دنبال