برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری رویترز به نقل ازیک مقام ارشد دولتی آمریکا گزارش داد:«دونالدترامپ»رئیس جمهوری آمریکااواخر ماه آوریل (فروردین –اردیبهشت 97) میزبان اولین سفر رسمی «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی اش به آمریکا در کاخ سفید خواهد بود.

مازندمجلس:
این خبرگزاری افزود: این دیدار رسمی شامل برگزاری ضیافت شام به میزبانی ترامپ و همسرش «ملانیا» خواهد بود.
ترامپ و مکرون در یک سال گذشته روابط دوستانه ای برقرار کرده اند، هر چند که این روابط آغاز نامتعارفی داشت. آنها در نخستین دیدار رسمی خود چنان دست یکدیگر را فشردند که انگشتان شان از شدت فشار سفید شد.
رویترز افزود: دو طرف همچنین برای یافتن دیدگاه مشترکی درباره دو مساله مهم بین المللی شامل: توافق هسته ای ایران و توافق آب و هوایی پاریس تلاش می کنند.
شبکه خبری سی ان ان نخست روز دوشنبه گزارش داد که انتظار می رود ترامپ از مکرون برای سفر رسمی به آمریکا دعوت کند. انتظار می رود دو طرف در نشست مجمع اقتصادی داووس در سوئیس اتفاقی با یکدیگر دیدار کنند.
ترامپ ژوئیه گذشته درسفر به پاریس گفت مکرون کار فوق العاده ای در فرانسه انجام می دهد.
 مکرون پیشتر تصمیم ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس را «خصمانه» خوانده بود.
وی پیشنهاد مذاکره مجدد در مورد این توافق را با حضور تقریبا 200 کشور مضحک خواند و گفت:تصمیم آمریکا برای خروج از توافق پاریس بسیار خصمانه است و چون یک طرف تصمیم به خروج گرفته دلیل نمی شود که دیگران به مذاکره مجدد اقدام کنند.
رئیس جمهوری فرانسه همچنین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «تی اف 1» در خصوص موضع واشنگتن در قبال ایران گفت: به ترامپ گفته ام که روش بدی را در قبال ایران پیش گرفته است. او موضع گیری سختگیرانه تری می خواهد اما من این گونه نیستم.
ترامپ توافق دیدار مکرون پاریس تصمیم انتظار آمریکا مذاکره گرفته خصمانه فرانسه همچنین گزارش افزود گذشته روابط رویترز یکدیگر هوایی