برگزیده ها

مازندمجلس: صدراعظم آلمان طی سخنانی با انتقاد تلویحی از سیاست های اقتصادی ترامپ، خواستار کنار گذاشتن تفکر ناسیونالیستی و انزوا گرایی در جهان شد.

مازندمجلس:  آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز طی سخنانی که در اجلاس مجمع اقتصادی جهان در داووس مطرح کرد، بازگشت به ناسیونالیسم را خطری جدی توصیف کرده و تاکید کرد که جهان نباید بار دیگر به سمت ناسیونالیسم سوق پیدا کند.
وی با اشاره به دو جنگ جهانی پشت سر گذاشته شده در جهان و انتقاد تلویحی از افکار ترامپ گفت: ما شاهد ناسیونالیسم، عوامفریبی و فضای قطبی شدن در بسیاری از کشورها هستیم. ما معتقدیم منزوی شدن کمکی به ما نخواهد کرد. ما معتقدیم نیازمند همکاری هستیم و نگاه به داخل پاسخ ما نیست.  
در همین حال، «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا نیز طی سخنانی در اجلاس داووس خواستار همکاری چندجانبه به جای انزوا شده و نسبت به زیرسوال بردن آن هشدار داد.
نخست وزیر ایتالیا همچنین با انتقاد از سیاست های اقتصادی ترامپ افزود: خواست رهبران سیاسی برای دفاع از شهروندان، کارخانه ها و اقتصادشان کاملا مشروع و قابل درک است. من به تمامی آنها احترام می گذارم. اما در این میان محدودیت هایی هم وجود دارند. 
ناسیونالیسم ترامپ هستیم معتقدیم همکاری ایتالیا انتقاد اقتصادی انزوا سخنانی اجلاس داووس