برگزیده ها

مازندمجلس: استاندار کرمانشاه گفت: هیچ مورد فوتی بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله‌زده نداشته‌ایم.

مازندمجلس: در پی انتشار خبری در شبکه های مجازی مبنی بر درگذشت چند نفر از اهالی مناطق زلزله‌زده به ویژه دختربچه‌ای به نام سارینا ذهابی بر اثر سرمازدگی، استاندار کرمانشاه شخصا پیگیر این موضوع شد.
مرادی -رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه- به‌دستور هوشنگ بازوند ماموریت یافت که صحت و سقم این موضوع را بررسی، و‌ نتیجه را اعلام نماید.
گزارشات دقیق از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان و مراکز و مراجع حوزه سلامت در تمامی مناطق زلزله زده اخذ و مورد بررسی قرار گرفت.
بازوند پس از جمع‌بندی گزارشات، نتیجه را با مردم و رسانه‌ها در میان گذاشت: هیچ مورد فوتی بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله‌زده نداشته ایم.
و اما سارینا ...
خانواده این دختر خردسال در تاریخ ۲۷ دی ماه ۹۶ سارینا را بدون هیچگونه علائم حیاتی به بیمارستان شهدا «بانگر» سرپل ذهاب میبرند که تشخیص اولیه مرگ در اثر ایست قلبی بوده است. اما تیم پزشکی موفق می‌شوند که با احیای قلبی ریوی، علائم حیاتی سارینا را برگردانده و او را در بخش lCU بیمارستان بانگر بستری کنند. سارینا روز بعد به بیمارستان امام رضا کرمانشاه اعزام و‌در بخش ICU تحت مراقبت و معالجه قرار گرفت. اقدامات درمانی برای زنده نگه‌داشتن این دختر خردسال متاسفانه در نهایت موثر واقع نشد و سارینا بر اثر نارسایی تنفسی از دنیا رفت
سارینا کرمانشاه پزشکی بیمارستان مناطق علائم خردسال بانگر حیاتی گزارشات بازوند زلزله‌زده سرمازدگی موضوع بررسی نتیجه