برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیته امداد گفت: امسال با عنایت مجلس و دولت در بودجه سالانه با دو برابر افزایش، 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت می‌شود.

مازندمجلس: پرویز فتاح در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اصلی‌ترین ماموریت ما در کمیته امداد توجه به اشتغال و خودکفایی مددجویان است و این نهاد انقلابی در سال‌های اخیر موفق شده است در همین راستا گام‌های اساسی و جدی بردارد.
به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه پرداخت مستمری و یارانه هیچ آخر و عاقبت خوشی برای نیازمندان به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: تنها با ایجاد اشتغال باید به فکر غنای مددجویان باشیم تا آنها بتوانند برای همیشه به شرایط مطلوب زندگی برسند.
فتاح با اشاره به اینکه در سال جاری با عنایت دولت و مجلس تسهیلات اشتغال پرداختی مددجویان با نرخ سود پائین تا دو برابر افزایش یافته است، گفت: 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی اشتغال و کارآفرینی به مددجویان است تا زمینه اشتغال 140 هزار نفر در کشور فراهم آید.
وی در مورد سهمیه اختصاصی به استان اردبیل نیز بیان کرد: سهمیه استان اردبیل در این راستا با دو برابر افزایش به 34 میلیارد تومان رسیده و براساس آخرین ارزیابی‌ها تاکنون 35 درصد این اعتبارات جذب شده که قرار شد با همراهی استاندار اردبیل و مدیران بانک‌های عامل و کمیته امداد تا پایان فروردین ماه شاهد جذب کامل این تسهیلات باشیم.
خرید و مصرف کالاهای خارجی در کمیته امداد، ممنوععضو شورای عالی اشتغال کشور تصریح کرد: تمام ماموریت‌های کمیته امداد در رسیدگی به محرومان و نیازمندان در راستای اقتصاد مقاومتی است چرا که خود این مددجویان مصداق و نمادی از اقتصاد مقاومتی هستند که به رغم نداری، فقر و مشکلات متعدد همواره در دفاع از انقلاب و نظام وفادار و مقاوم هستند.
فتاح ادامه داد: هر چه به قشر محرومان رسیدگی کنیم در راستای اقتصاد مقاومتی است و ما در کمیته امداد خرید تمام کالاهای ایرانی را در کمک به تولید داخلی و تقویت این بخش قرار داده‌ایم.
وی بیان کرد: در کمیته امداد خرید و مصرف کالاهای خارجی ممنوع است و مقرر شده است در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغال تمام کالاهای خریداری شده و کمک غیرنقدی کمیته امداد با استفاده از توان داخلی انجام شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در تحقق اهداف اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با برنامه‌ها و ماموریت‌های دولت هماهنگی کامل داریم، اظهار کرد: امیدواریم در پایان سال اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را عینیت ببخشیم.
کمیته امداد متولی اعلام خط فقر نیستفتاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته امداد متولی اعلان خط فقر نیست، خاطرنشان کرد: باید دولت و مجلس بنشینند و به صورت دقیق شاخصه‌های خط فقر را در کشور تعریف کنند چرا که این موضوع در حال حاضر به صورت نسبی مطرح می‌شود.
وی افزود: در تعیین خط فقر باید دارایی، داشته‌ها، درآمد، پوشش بیمه و بسیاری از مولفه‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم به صراحت اعلام کنیم که کدام بخش جامعه در خط فقر قرار دارد و کدام بخش در این حوزه لحاظ نمی‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد 4 هزار میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی بیان کرد: ما در نشستی که اخیرا با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی داشتیم قرار شد به صورت مشخص این منابع در راستای جذب افراد پشت نوبت در بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یابد تا ما بتوانیم گروه‌های جدیدی را تحت پوشش خدماتمان ببریم.
فتاح اذعان کرد: البته بخشی از این منابع صرف ایجاد فرصت‌های اشتغال و کاهش آسیب‌های حوزه فقر می‌شود که امیدواریم در این راستا در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان این پیشنهاد کمیسیون تلفیق رای بیاورد.
تمایلی نداریم درآمد حاصل از حذف یارانه افراد پردرآمد به کمیته امداد تزریق شودرئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی در مورد حذف یارانه چندین میلیون نفر در کشور بیان کرد: اصلا تمایلی نداریم که درآمد حاصل از حذف یارانه افراد پردرآمد به کمیته امداد تزریق شود چرا که در سالجاری مستمری و پرداخت یارانه مددجویان 3 برابر شده است.
فتاح با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد مبالغ حاصل از این بخش به کمیته امداد اختصاص یابد، اضافه کرد: دوست نداریم با این تزریق اعتبار فشار بر کمیته امداد و ترغیب به حضور در این نهاد بیشتر از این باشد بلکه قطعا دولت در هدایت این منابع به سمت تولید و اشتغال برنامه‌ریزی خواهد کرد.
امداد کمیته اشتغال یارانه مددجویان مقاومتی اقتصاد تولید اینکه کالاهای تزریق پرداخت افراد درآمد نداریم راستای اردبیل تسهیلات میلیارد تومان داخلی خمینی برابر راستا مستمری خارجی نیازمندان منابع تمایلی پردرآمد اهداف اختصاص بتوانیم تلفیق بهزیستی کمیسیون اعلام متولی امیدواریم پرداختی خاطرنشان ایجاد باشیم اظهار ممنوع عاقبت ندارد اشاره افزایش ماموریت‌های رسیدگی شورای پایان سهمیه استان محرومان