برگزیده ها

مازندمجلس: یک نویسنده اسرائیلی در کتابی که طی روزهای آتی رونمایی خواهد شد، چگونگی طرح و نقشه رژیم صهیونیستی به منظور منفجر کردن هواپیمای یاسر عرفات و لغو این عملیات در لحظه آخر را فاش کرده است.

مازندمجلس:
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی" رونن برگمن، نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی در کتاب خود تحت عنوان"بلند شو و اول بکُش" از این مساله پرده برداشت که رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز به لبنان در سال ۱۹۸۲ نقشه ترور یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین را کشیده بود، اما در آخرین لحظه این عملیات لغو شد چرا که مشخص شد ۳۰ کودک نجات یافته از کشتار صبرا و شتیلا به همراه فتحی عرفات، برادر پزشک یاسر عرفات در هواپیمای مورد هدف بودند.
کتاب این نویسنده و تحلیلگر مسائل جاسوسی که از افراد نزدیک به موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی است، تاریخ ترورهای رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار می‌دهد. روزنامه نیویورک تایمز برخی جزئیات مربوط به یاسر عرفات و اینکه وی هدف اول در لیست ترورهای اسرائیل بوده را نقل کرده است.
اقدامات موساد
برگمن می‌گوید، ظهر روز ۲۲ اکتبر ۱۹۸۲ سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) اطلاعاتی را از منابع داخل سازمان دریافت کرد مبنی بر اینکه یاسر عرفات روز بعد قرار است با هواپیما از آتن به قاهره سفر کند، بنابراین دوتن از نیروهای یگان «قیساریه» که ویژه ترورها در موساد هستند به فرودگاه آتن رفتند تا مستقیما از سوار شدن عرفات به هواپیما اطمینان حاصل کنند. در آن هنگام آریل شارون، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی فشارهای بسیاری را بر رافائل ایتان، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی برای اجرایی کردن نقشه وارد کرد و دستوراتی را به دو جنگنده از کلاس اف ۱۶ برای پرواز از پایگاه نظامی «تل نوف» با هدف منفجر کردن هواپیمای عرفات صادر کرد.
این نویسنده می‌افزاید، دیوید عبری، فرمانده وقت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دو خلبان را به عدم پرواز و پرتاب موشک به سمت هواپیما بدون صدور دستور از جانب خودش ملزم کرد.
بعد از ظهر ۲۳ اکتبر مزدوران موساد اطلاعاتی را از آتن به مقر فرماندهی ارتش در تل‌آویو مخابره کردند با این مضمون که یاسر عرفات در حال حاضر در فرودگاه یونان است. دیوید عبری، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید، نفهمید که چرا عرفات قصد سفر به قاهره را داشت چرا که در آنجا کاری برای انجام دادن نداشت پس باید از صحت حضور وی در فرودگاه آتن اطمینان حاصل می‌کرد، بنابراین از موساد درخواست کمک در این باره کرد.
مزدوران موساد اطلاعات دیگری را از آتن منتشر کردند، مبنی بر اینکه عرفات سوار هواپیما شده است، در آن هنگام  فرمانده نیروی هوایی اسرائیل دستوراتی را از فرمانده ارتش برای انفجار هواپیما صادر کرد پس به دو خلبان دستور بلند شدن هواپیما از پایگاه نظامی را داد، اما وقتی هواپیما نزدیک هدف شد عبری در مورد حضور عرفات دچار شک و تردید شد، اما موساد مطمئن بود وی در هواپیمای مصری بود.
طبق نوشته این نویسنده، رافائل ایتان با اعمال فشار بر عبری خواستار دریافت اطلاعات عملیاتی در مورد پیشبرد نقشه شد، اما وی پاسخ داد که ما اطلاعات قطعی و نهایی در مورد حضور وی در هواپیما نداریم. در این هنگام ایتان از سرویس اطلاعات نظامی، ارتش و موساد خواست تا از هواپیمای مورد هدف عکس بگیرند. پس هنگامیکه دو جنگنده  در مسیر پرواز برای انفجار هواپیمای عرفات بودند یک تماس تلفنی فوری دریافت کردند مبنی بر اینکه عرفات سوار بر هواپیما نیست و اصلا وی در یونان حضور ندارد. پس عبری دستوراتی را به دو خلبان برای عدم شلیک به سمت هواپیما و زیر نظر قرار دادن دقیق آن صادر کرد. بعد از مدتی موساد و سرویس اطلاعات نظامی اطلاعاتی را ابلاغ کردند مبنی بر اینکه فتحی عرفات، رئیس هلال احمر و برادر یاسر عرفات است که در هواپیما حضور دارد و همراه وی ۳۰ کودک نجات یافته از کشتار "صبرا و شتیلا" هستند. پس عبری دریافت که صبر و تامل در آن لحظه بجا بود و به دو خلبان دستور بازگشت به پایگاه نظامی را داد.
تلاش‌های ناکام
این نویسنده اسرائیلی همچنین به تلاش‌های ناکام دیگری برای ترور یاسر عرفات پرداخته است از جمله تلاش موساد برای متقاعد کردن یک اسیر فلسطینی برای همکاری با آنها و اقدام به انفجار یک مراسم جشن در بیروت که عرفات در آن حضور داشت که این امر موجب شد مقامات رسمی و مردمی فلسطین، اسرائیل را متهم به ترور آن بکنند.
پیشتر نیز منابع بسیاری در رژیم صهیونیستی به دست داشتن این رژیم در ترور عرفات اشاره کرده‌ بودند که برخی از آنها به صراحت و برخی دیگر به طور ضمنی به این مساله پرداختند.
پیشتر نیز اوری دان، یک نویسنده مطبوعاتی نزدیک به شارون در کتاب خود با عنوان (محرمانه‌های شارون) سال ۲۰۰۷ به نقش اسرائیل در ترور اعتراف کرده و نوشته بود که سال ۲۰۰۲ شارون یک تماس تلفنی از جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا دریافت کرده بود که وی به او هشداری مبنی بر عدم کشتن عرفات داده بود.
در همان زمان رئیس دفتر شارون وجود هرگونه ارتباط اسرائیل با مرگ عرفات را رد کرد و گفت، سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی پیشنهاداتی را برای رهایی از شر عرفات از جمله ربودن و تبعید وی مطرح کردند، اما شارون از ترس اینکه اختلالی در اجرای این اقدام صورت گیرد و اسرائیل متهم به قتل وی شود، این پیشنهادها را رد کرد، اما رئیس دفتر شارون در کتاب منتشر شده خود در سال ۲۰۱۵ با نام (آریل شارون نخست وزیر، نگاهی شخصی) گفته است که شارون همواره به فکر حمله به رام الله برای ربودن عرفات و انتقال وی به سودان بود. وی ادامه می‌دهد "چه بسا شناسایی سم در خون عرفات درست بود اما می‌توانم با اطمینان بسیار بگویم که شارون دستوراتی را مبنی بر کشتن عرفات صادر نکرده بود."
عرفات هواپیما شارون اسرائیل موساد صهیونیستی نویسنده اینکه اطلاعات نظامی هواپیمای دریافت فرمانده خلبان دستوراتی نیروی اطلاعاتی پایگاه پرواز اطمینان فرودگاه نزدیک انفجار ایتان نوشته هوایی دستور تلاش‌های ربودن تلفنی پیشتر اقدام منتشر دیوید مزدوران یونان دیگری سرویس قاهره یافته کشتار شتیلا همراه فلسطین مساله روزنامه تحلیلگر اسرائیلی عنوان برادر جاسوسی منابع بنابراین هنگام بسیاری اکتبر می‌گوید امنیتی ترورهای می‌دهد رافائل