برگزیده ها

مازندمجلس: امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب کردن مشکل است، اما انقلابی ماندن، مومن ماندن و پاک ماندن سخت‌تر است.

مازندمجلس: آیت‌الله کاظم صدیقی امروز در همایش دانشگاه اخلاق مدار که در مجتمع آموزشی و فرهنگی امامت برگزار شد، اظهار کرد: موضوعی مبنی بر اینکه عالم ظرف انسان است یا انسان ظرف عالم وجود دارد. حرف دقیق این است که انسان ظرف عالم است.
وی با اشاره به عبارت "علیکم انفسکم" که در سوره مائده آمده است،  خاطرنشان کرد:  اولین پیام این عبارت این است که اولین تکلیف انسان شناسایی خود است. ما همانطور که در پژوهشکده تحقیق و پژوهش انجام می‌دهیم، باید در مورد خود نیز این کار را انجام دهیم. بسیاری از ما با خودمان خلوت نداریم، خیلی حیف است که انسان از خود بیگانه باشد.
امام جمعه موقت تهران افزود: در مرحله بعد انسان باید ببیند که از چه قماشی است؛ اگر انسان ارزش خود را شناسایی کرد و متوجه شد که وجود او ارزشمند است آن وقت نمی‌تواند تصور ‌کند در معاملات کلاه بر سرش برود  و خود را مشغول چیزهایی کند که از دست می‌رود، در حالی که وجود او  ابدی است. 
صدیقی گفت: انسان آمده تا بماند نه اینکه بمیرد. آمده تا مرگ را هضم کند نه اینکه مرگ را نابود کند. انسان با آمدن عزرائیل مرگ را نابود و هضم و به حیات مطلق دست پیدا می‌کند. 
وی افزود: البته شناخت ذهنی و علمی کافی نیست. آیا هیچ‌گاه فکر کرده‌ایم ما در کجا قرار داریم؟ آیا برخی از ما که اهل عبادت هستیم خدا پرستیم و یا نمازپرست؟ دغدغه خدا داریم یا می‌خواهیم  خود را نشان دهیم؟ باید دید افرادی که کار خوب انجام می‌دهند دلیلشان چیست، آیا آنان کار را برای خدا یا موارد دیگر انجام می‌دهند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: پیام دیگر عبارت این است که  انسان خود را بسازد. الگوی ما پیامبر اکرم(ص) است. خداوند این تابلو را برای ما قرار داده تا خود را شبیه ایشان کنیم. 
صدیقی با بیان اینکه آدم‌های خوب هم بد می‌شوند، ادامه داد: انقلاب کردن مشکل است اما انقلابی ماندن، مومن ماندن و پاک ماندن سخت‌تر است.
وی یادآور شد: در دوران شاه، دانشگاه هیچ بهره‌ای از دین نداشت، دانشگاه تهران مسجد داشت اما درِ آن بسته بود. از نظر علمی هم هیچ گره‌ای برای کشور خودمان باز نکردند. اگر استعدادی بود آن را به خارج بردند. اما در این 40 سال پس از انقلاب، کشور صاحب علوم هسته‌ای  شده، درست است که مسئولین ما عجله کردند و  به خاطر منافع دنیوی شتاب‌زده تسلیم شدند اما در  راه رشد علوم هسته‌ای شهید هم دادیم.
امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: اولین قربانی این راه شهید علی محمدی بود این شهدا نه تنها افتخار کشور بلکه افتخار تاریخ  هستند. آن‌ها به دانشگاه قداست بخشیدند. اگر شهید دستغیب کشته می‌شود، به عنوان یک آخوند کشته می‌شود ، اما شهید علی‌محمدی وقتی شهید می‌شود  نشان می‌دهد که این دو نفر به یک جایی با هم رسیدند و دین و علم با هم آشتی کرده‌اند. برخی از شهدای ما در محراب و برخی در جایگاه علم شهید شدند. معلوم است که به حقیقت خود داریم دست پیدا می‌کنیم. علم و دین قابل تفکیک نیست.
در بخش دیگری از این مراسم از دکتر کرمی همسر شهید علی‌محمدی قدردانی شد. 
وی در این مراسم خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در کنار علمی که درس می‌خوانیم و یا آن را تدریس می‌کنیم اخلاق را هم در تدریس کنیم.
کرمی با اشاره به اینکه یکی ازبزرگترین مشکلات کشور ما مشکلات فرهنگی است ادامه داد: متاسفانه بدفهمی از دین اسلام، یک سری مسائل و سوء استفاده یک سری از مسئولین کشور باعث شده که جوانان ما کج بفهمند کج‌رویی کنند و به انحراف بیفتند.
انسان تهران اینکه ماندن دانشگاه اولین عبارت انقلاب مشکلات ادامه می‌دهند مسئولین علی‌محمدی مراسم می‌کنیم داریم تدریس افتخار شناسایی فرهنگی اخلاق سخت‌تر انقلابی اشاره خاطرنشان  صدیقی افزود خودمان نابود