برگزیده ها

مازندمجلس: روز پنج‌شنبه سهام آسیایی، نزدیک به بالاترین مقادیر رکوردی خود باقی ماندند؛ اما نگرانی‌ها از مواضع محافظه‌کارانه دولت ترامپ، بر بازارهای مالی سایه انداخت.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، سهام آسیایی نزدیک به بالاترین مقادیر رکوردی خود باقی ماندند؛ اما نگرانی‌ها از مواضع محافظه‌کارانه دولت ترامپ، بر بازارهای مالی سایه انداخت. در بازارهای ارز هم، پس از این که استون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، به دلار ارزان‌تر خوش‌آمد گفت، دلار با لغزش روبرو شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، پس از این که برای نهمین جلسه متوالی رکورد زنی کرد، امروز را بدون تغییر سپری نمود.

نیکی ژاپن از افت دلار در برابر ین، آسیب دید و ۰.۹ درصد افت کرد.

گسترده ترین شاخص بازارهای جهانیِ ام‌اس‌سی‌آی، این ماه سود خود را به ۶.۵ درصد رساند. این شاخص امسال، فقط دو روز افت کرده است که دلیل آن، امید به ادامه رشد اقتصاد جهان و سود قدرتمند شرکت‌ها است.

بر اساس نتایج نظرسنجی رویترز از ۵۰۰ اقتصاددان، انتظار می‌رود اقتصاد جهانی با بالاترین سرعت خود از ۲۰۱۰ تا کنون، در حال رشد باشد.

هرچند این حس‌ و حال رو به رشد، پس از تصمیم رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، برای وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات ماشین لباس‌شویی و پنل‌های خورشیدی، در تقابل با ترس‌ها و نگرانی‌ها از محافظه‌کاری قرار گرفته است.

وزیر تجارت آمریکا، ویلبور راس، که در اجلاس اقتصادی جهان در داووس شرکت کرده است، به اقداماتی بر علیه چین اشاره کرد و گفت که مقامات تجاری آمریکا، در حال تحقیق بر روی آن هستند که آیا پرونده‌ای بر علیه تخلفات چین در ارتباط با مالکیت معنوی وجود دارد یا خیر.

ترامپ هم قرار است روز پنج‌شنبه در داووس سخنرانی کند.

همچنین روز چهارشنبه منوچین، در شهر آلپاین سوییس در بیانیه‌ای که فاصله زیادی با سیاست ارزی سنتی آمریکا داشت، گفت: واضح است که دلار ضعیف‌تر، برای ما خوب است؛ چرا که بر تجارت و ایجاد فرصت‌ها تاثیر می‌گذارد.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان به پایین‌ترین میزان ۳ ساله خود سقوط کرد و به رقم ۸۸.۹۴۶ رسید.

نرخ دلار به ۱۰۸.۹۲ ین در برابر هر دلار رسید که پایین‌ترین میزان آن از اواسط سپتامبر است.

یورو پیش از جلسه سیاست‌گذاری امروز بانک مرکزی، اروپا رشد کرد و به ۱.۲۴۳۹ دلار در برابر هر یورو رسید که سطحی است که از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون دیده نشده بود.

طلا جهش کرد و با عبور از رکورد ماه سپتامبر، قیمت خود را به ۱۳۶۳.۲ دلار برای هر اونس رساند که بالاترین سطح آن در ۱ و نیم سال گذشته است. اگر طلا بتواند از رکورد جولای ۲۰۱۶ خود که برابر ۱۳۷۵ دلار است هم عبور کند به بالاترین میزان ۴ ساله خود خواهد رسید.

آمریکا برابر بازارهای بالاترین میزان رکورد امروز ترامپ رساند تجارت سپتامبر پایین‌ترین داووس اقتصاد منوچین آسیایی محافظه‌کاری انداخت رویترز نگرانی‌ها پنج‌شنبه ام‌اس‌سی‌آی