برگزیده ها

مازندمجلس: امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از فضای مجازی گفت: در حال حاضر تبادل اطلاعات در فضای مجازی وجود ندارد، بلکه ارسال اطلاعات است و اطلاعاتی برای استفاده دشمنان ارسال می شود.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه اصفهان به الگوگیری از ائمه و معصومین (ع) اشاره و اظهار کرد: گفته می شود می توان انتقاد کرد حتی از پیامبر و معصومین؛ بحث ها پیرامون این موضوع را در فضاهای مجازی دیده ایم. کاری با گوینده این سخن ندارم اما می‌خواهم شبهه ای را مطرح کنم.
وی افزود: انتقاد از بنده و معصومین با هم تفاوت می کند. معصومین الگوهای ما هستند و باید رفتارهای خود را با آنان تطبیق دهیم. زمانی که اهل بیت (ع) درخواست می کردند تا از ایشان انتقاد کنند، این موضوع با علم به معصوم بودن آنها انجام می شد. اهل بیت (ع) به مردم اجازه انتقاد می دادند تا مردم حرف هایشان را بگویند و تخلیه شوند و از خطا و اشتباه بیرون آیند و در حمایت و دفاع از رفتار و کردار ائمه محکم دفاع کنند.
آیت الله مهدوی با بیان اینکه دفتر ریاست جمهور هم به صراحت این موضوع پیش آمده را تبیین کرد، گفت: انتقاد از مسئولان به دلیل جلوگیری از خطای آنها و همچنین به دلیل پاسخ گرفتن مردم انجام می گیرد.
انقلاب با وجود اختلاس به خطر می افتد
همچنین ایلنا نوشت:
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه مادامی که مردم متدین در صحنه نباشند شکست قطعی است و تا مردم با ما نباشند پیشرفتی حاصل نخواهد شد،‌ تاکید کرد: ممکن است انقلاب نیز با وجود اختلاس، حقوق‌های نجومی و ربا با خطر مواجه شود. این خطر وجود دارد. آیت‌الله جوادی آملی در دیدار دبیر کل حزب موتلفه گفت: وقتی یک نظامی، صبغه فرهنگی داشته باشد، دشمن فرهنگی نیز خواهد داشت، وقتی نظامی صبغه اقتصادی داشته باشد دشمن اقتصادی به مقابله او خواهد آمد و اگر نظامی صبغه اجتماعی داشته باشد دانشمندان فن اجتماع به تقابل آن می‌آیند.وی افزود: اما وقتی نظامی طبق فرمایش پیامبر(ص) «جوامع الکلم» شد و قرآن و عترت، محور آن شدند، جنگ احزابی به رهبری استکبار و صهیونیزم به تقابل او می آید. ما از همه طرف در معرض حمله ایم، چون این انقلاب حرف جوامع الکلم دارد و همه چیزش الهی است.این مرجع تقلید گفت: داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است زیرا حضرت امیر(ع) فرمود من و فرزندانم میدان انقلاب فرهنگی هستیم اما همین حضرت امیر(ع)، که در دنیا دومی ندارد، به دلیل نبودن مردم در صحنه شکست خورد؛ لذا مادامی که مردم متدین در صحنه نباشند شکست قطعی است و تا مردم با ما نباشند پیشرفتی حاصل نخواهد شد.وی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا نمی تواند غلطی بکند یک حقیقت است؛ در هشت سال جنگ تحمیلی این موضوع به وضوح اثبات شد، آمریکا در مقابل مردمی که حیاتشان را در شهادت میبینند نمی تواند کاری از پیش ببرد! با این حال همین آمریکا وقتی گزینه نظامی روی میز است عده ای حساب می‌برند، اما وقتی خداوند به صراحت در مقابل «ربا» فرموده است گزینه نظامی من روی میز است عده‌ای هیچ ترسی به خود راه نمی‌دهند، در حالی که خداوند جدا در این مورد وعده عذاب داده است.آیت الله جوادی آملی گفت: ممکن است انقلاب نیز با وجود اختلاس، حقوق‌های نجومی و ربا با خطر مواجه شود. این خطر وجود دارد، اما با این وجود ما فرزندان حضرت امیر علیه السلام هستیم و با یک الله گفتن می‌توانیم امور را اصلاح کنیم، آنگاه خداوند نیز درهای رحمت خود را به سوی ما خواهد گشود.
انقلاب نظامی انتقاد موضوع نباشند اختلاس معصومین فرهنگی آمریکا اینکه جوادی خداوند نجومی تقابل اقتصادی جوامع هستیم گزینه تواند مقابل الکلم حقوق‌های مادامی صراحت افزود پیامبر متدین اصفهان مهدوی نخواهد پیشرفتی مواجه