برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جنبش "جامعه دموکرات کرد" ادعا کرد: روسیه به کردها خیانت کرد و حریم هوایی عفرین را به عنوان جولانگاهی برای جنگنده‌های ترکیه باز گذاشت و نظام سوریه نیز هیچ اقدامی نخواهد کرد، بلکه منتظر سقوط عفرین به دست ترک‌هاست!

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوزبه نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، آلدار خلیل، ‌رئیس جنبش "جامعه دموکرات کرد" روز جمعه در گفت‌وگویی با خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) اظهار کرد، روابط کردها با روسیه پرتنش و ناپایدار است.
وی همچنین گفت: روسیه به ما خیانت کرد و همچنان منتقد آن هستیم اما کانال‌های دیپلماتیک ما با این کشور همچنان باز است.
این مسؤول کردی افزود، تاکنون هیچ دعوت‌نامه رسمی از جانب دولت روسیه برای شرکت در کنفرانس سوچی که به زودی برگزار می‌شود، به دست ما نرسیده و ما همچنان در حال بررسی این مساله هستیم.
وی همچنین درباره رابطه کردهای سوریه با آمریکا که بسیاری از رهبران کرد منتقد آن هستند و می‌گویند که آمریکا کردها را در مقابله با ترکیه تنها گذاشته است، اظهار کرد: روابط با آمریکا طبیعی است و امیدواریم به رغم انتقاداتی که از این روابط می‌شود، این رابطه بهتر شده و شاهد تنش نباشد. به اعتقاد من این انتقادات به نوعی در راستای انجام وظایفشان در مقابل آنچه اتفاق می‌افتد، است.
آلدار خلیل نسبت به گفته‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پیرامون گسترش عملیات‌ نظامی ترکیه در عفرین و رسیدن آن به مرزهای عراق انتقاد کرد.
وی افزود: او (اردوغان) هر آنچه به فکرش می‌رسد را می‌گوید و حقیقت را درک نکرده که داعشی که به وسیله آن به دنبال آمال خود بود از بین رفته است. او به دنبال انتقام از ماست زیرا ما بودیم که داعش را شکست دادیم. او دچار جنونی شده که تعادلش را به هم زده است و به شکل علنی از داعش حمایت می‌کند اما با این کار به سمت پایان سرنوشت خود پیش می‌رود، به طوریکه سقوط اردوغان نزدیک شده است.
ترکیه در بیستم ژانویه جاری عملیات نظامی "شاخه زیتون" را علیه گروه‌های کردی که آنها را گروه تروریستی می‌داند، به راه انداخت.
اردوغان ترکیه روسیه همچنان آمریکا روابط افزود نظامی رابطه هستیم دنبال همچنین آلدار خیانت اظهار کردها سوریه منتقد