برگزیده ها

مازندمجلس: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: عامل اصلی اغتشاشات اخیر تریبون‌های رسمی بودند. رسانه ملی از دولت انتقاد می‌کرد و نمایندگان هم از تریبون مجلس گله و اعتراض می‌کردند.

مازندمجلس: محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهانه جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به پیش رو بودن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید مسئولان نقاط قوت و ضعف را بیان و بدون تعارف آنها را با مردم مطرح کنند تا چراغی برای دهه‌های بعد انقلاب روشن کرده باشند.
 دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۷ در مجلس نیز اظهار کرد: تولید و اشتغال یکی از مطالبات امروز جامعه و از گمشده‌های کارگزاران نظام است که باید به طور جدی دنبال شود و یکی از دغدغه‌های امام خمینی (ره) از همان ابتدا این بود که اصرار داشتند حاکمیت را تحویل مردم دهند و بار نظام مستقیما روی دوش مردم قرار بگیرد؛ چیزی که دغدغه نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر نبود و نیست.
وی ادامه داد: بسیاری از نزدیکان و مشاوران امام و دست‌اندرکاران نظام موافق رفراندوم و نظرخواهی از مردم درباره برقراری نوع نظام نبودند و در بسیاری از نظام‌ها انقلابیون به بهانه انقلابی‌گری ده‌ها سال حکومت کرده‌اند، بدون اینکه به مردم و رای آنها رجوعی داشته باشند.
باهنر تاکید کرد: انقلاب ما اقتصادی نبود، بلکه انقلابی فرهنگی است اما رشد اقتصادی، تورم، بیکاری، اشتغال و ضریب رفاه مردم از جمله شاخص‌هایی است که همه نظام‌ها از جمله ما به آن توجه می‌کنیم و برایمان اهمیت دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز وضع ایران از نظر امنیت، نفوذ منطقه‌ای، اقتدار و توانمندی دفاعی بسیار عالی است، گفت: امروز به اوج توانمندی دفاعی رسیده‌ایم که مقدار زیادی از آن را مدیون ژرف‌اندیشی رهبری و مدیریت میدانی ایشان هستیم.
باهنر تاکید کرد: در شاخص توسعه انسانی نیز پیشرفت خارق‌العاده‌ای داشته‌ایم. بعضی‌ها‌ فکر می‌‌کنند از نظر کمی رشد کرده‌ایم اما از نظر کیفی در زمینه علمی افت داشته‌ایم، در حالی که این درست نیست چرا که در بسیاری از موارد از جمله نانو و فناوری هسته‌ای به پیشرفت‌های بسیاری رسیده‌ایم. ما امروز به توانمندی غنی‌سازی اورانیوم رسیده‌ایم، به طوری که طرف مقابل ما ادعا کرده که نقطه گریز ما برای ساخت بمب هسته‌ای دو ماه است.
وی با بیان اینکه ایران یکی از پنج کشوری است که در زمینه نانو فعالیت‌های گسترده و پیشرفته‌ای دارد، اظهار کرد: در سلول‌های بنیادین، هوافضا، داروهای نوترکیب و پزشکی حرف‌های سطح بالا می‌زنیم و انسان به فضا می‌فرستیم اما هنوز مشکل پژو و پراید را حل‌ نکرده‌ایم و مشکل آلودگی هوا هر روز بدتر می‌شود و در این مرداب هر روز بیشتر فرو می‌رویم.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ۴۰ سال است که می‌گوییم از نظر علمی مشکل آلودگی هوا چیست ولی هنوز نتوانسته‌ایم این مشکل را حل کنیم.
باهنر با تاکید بر اینکه لازمه نظام مردم‌سالاری وجود چند حزب قدرتمند است در غیر این صورت نظام یک نظام پوپولیستی خواهد شد، تصریح کرد: می‌بینیم که وقتی دوره هر دولتی تمام می‌شود، تقصیرها گردن دوره قبلی‌ها انداخته می‌شود و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در این سال‌ها هیچ تلنگری به نظام اداری ما نخورده است، گفت: نظام تکنوکرات و بروکرات، مملکت را به شدت گران اداره می‌کند. امروز بیش از جمعیت در کشورمان سیم‌کارت تلفن همراه داریم، سرانه مصرف ما در این زمینه از اروپا هم بیشتر است و اگر دو روز تعطیلی اعلام شود جاده چالوس ترافیک می‌شود که به معنای زیاد شدن مصرف کشور در این سال‌هاست.
وی افزود: صندوق‌های بازنشستگی مشکل دارند، بعضی از بانک‌ها وضع خوبی ندارند و طراز آنها قرمز است و منابع متراکم مالی ما پوک شده است. این یعنی ساختار اداری کشور درست نشده است، ضمن اینکه امروز نظام تامین اجتماعی ما هم با مشکل مواجه شده است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم خوب نیست، اظهار کرد: گاهی یک رئیس‌جمهور به جمع مردم می‌رود، حرص می‌خورد، حرفی می‌زند و گاهی هم پولی خرج می‌کند اما این مُسکن مقطعی است و مشکل را حل نمی‌کند.
باهنر ادامه داد: امروز بالای ۹۰ درصد از مشکلات صندوق‌های مالی حل شده اما بعضی از مشکلات هنوز به طور جدی باقی مانده است چون همین ۱۰ درصد باقی‌مانده مطالبات از صندوق‌های مالی نیمی از مشکلات این صندوق‌هاست.
وی با اشاره به اعتراضات مردمی اخیر در کشور نیز گفت: عامل اصلی این اغتشاشات تریبون‌های رسمی بودند. رسانه ملی از دولت انتقاد می‌کرد و نمایندگان هم از تریبون مجلس گله و اعتراض می‌کردند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: امروز دولت فقط ۳۰ تا  ۴۰ هزار میلیارد خرج حقوق بازنشستگان می‌کند؛ در حالی که این کار وظیفه دولت نیست. این وظیفه صندوق‌های بازنشستگی است. امیدوارم برای سال آینده بتوانیم به یک کارنامه عادلانه و منصفانه درباره عملکرد نظام برسیم.
امروز اینکه باهنر رهبری پیروان تاکید صندوق‌های بسیاری انقلاب اشاره دبیرکل اظهار زمینه رسیده‌ایم نظام‌ها مشکلات توانمندی مطالبات داشته‌ایم کشورمان هسته‌ای آلودگی سیم‌کارت دفاعی مصلحت همراه بیشتر جمعیت بازنشستگی اغتشاشات وظیفه تریبون‌های می‌کند افزود اداری تشخیص اقتصادی باشند انسانی اشتغال مسئولان اسلامی خارق‌العاده‌ای پیشرفت توسعه انداخته درباره دولتی تقصیرها ادامه جامعه قبلی‌ها داریم