برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه انگلیسی نظرسنجی را منتشر کرد که بر طبق آن مردم این کشور تمایل دارند که همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به شکلی متفاوت بار دیگر تکرار شود.

مازندمجلس: بیشتر مردم بریتانیا خواستار برگزاری همه‌پرسی جدید درباره باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا هستند.
روزنامه انگلیسی گاردین در یک نظرسنجی اعلام کرد که 47 درصد از افراد پرسش‌ شونده به برگزاری همه‌پرسی جدید رای دادند و 34 درصد هم مخالفت خود را با برگزاری مجدد همه‌پرسی اعلام کردند.
مردم خواستار برگزاری همه‌پرسی هستند که تا جایی که امکان دارد با همه‌پرسی اول فرق داشته باشد و بر مبنای توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا صورت گیرد.
این در حالی است که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس تکرار همه‌پرسی در ارتباط با برگزیت را رد کرده است.
وی به تازگی در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «از دید من مهم است که سیاستمداران هم در این زمینه مداخله کنند. ما اتحادیه اروپا را ترک می‌کنیم، اما اروپا را نه.»
ترزا می همچنین گفت که کشورش بدون چون و چرا از لحاظ دفاعی و امنیتی درباره اروپا مسئول است و وی این موضوع را در کنفرانس امنیتی مونیخ که ماه آینده برگزار خواهد شد هم اعلام خواهد کرد.
همچنین، «دونالد توسک» رئیس‌ شورای اروپا هم گفت که اتحادیه اروپا همچنان آمادگی برگشت و نقض برگزیت را دارد. وی گفت: «قلب‌های اروپا همچنان بر روی نقض برگزیت باز است.»
مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند. مذاکرات خروج ماه می سال 2017 آغاز شد و تا ماه مارس 2019 فرصت باقی است تا با اتحادیه اروپا به توافق دست یابند.
اتحادیه اروپا که در بدو تأسیس اتحادیه‌ای صرفا اقتصادی بود، اکنون یک اتحادیه اقتصادی-سیاسی است که شامل 28 کشور اروپایی می‌شود. 21 کشور از اعضای اتحادیه اروپا عضو «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو ) هستند. این اتحادیه 500 میلیون شهروند دارد.
اروپا اتحادیه همه‌پرسی برگزاری بریتانیا برگزیت اعلام امنیتی همچنان شمالی اقتصادی همچنین خواستار درباره دادند توافق انگلیس روزنامه