برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: به دلیل کولاک شدید جاده قدیم 'ترانزیت' زنجان - قزوین نیز تا اطلاع ثانوی بسته شد و پلیس راه برای حفظ جان رانندگان و سرنشینان اجازه تردد به خودروها را نمی دهد.

مازندمجلس: سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مسیر ارتباطی از ساعت چهار بامداد امروز از سوی پلیس راه زنجان بسته شد افزود: اتوبان زنجان - قزوین و همچنین مسیر زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق نیز به دلیل وقوع کولاک شدید و نبود دید کافی و یخبندان بودن سطح جاده بسته است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اتوبان زنجان قزوین در حوزه استحفاظی استان قزوین به علت کولاک شدید مسدود است بنابرین از ساعت 22 شنبه شب حوزه استحفاظی زنجان نیز توسط پلیس راه بسته اعلام شد.
شیرمحمدی افزود: در حال حاضر دیگر مسیرهای ارتباطی استان زنجان باز است و تردد وسایط نقلیه در آنها برقرار است اما لازم است رانندگان با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
وی از رانندگان و مسافران خواست با توجه به نامناسب بودن شرایط جوی از سفرهای غیرضرور در جاده های این استان به جد پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبوری از مسیرهای ارتباطی زنجان را دارند به حتم خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی ازجمله زنجیرچرخ مجهز کنند.
شیرمحمدی افزود: رانندگان خودروها از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند و نسبت به رعایت فاصله طولی نیز دقت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در 9 ماهه امسال 163 نفر و در 9 ماهه پارسال 180 نفر در مسیرهای ارتباطی استان زنجان بر اثر تصادفات رانندگی کشته شدند. 
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است. 
حوالی ساعت 13:50 روز شنبه تصادف یک دستگاه خودروی سواری پژو با پراید در جاده خدابنده و حوالی ساعت 15 نیز برخورد یک دستگاه خودروی تیبا با سمند در جاده زنجان - دندی در مجموع 10 مصدوم برجا گذاشت.
زنجان کیلومتر ارتباطی قزوین استان رانندگان شیرمحمدی مسیرهای افزود دستگاه رانندگی خودروی کولاک ایرنا اینکه اتوبان گزارش استحفاظی