برگزیده ها
اوراق مشارکت باید در پروژه‌های عمرانی استفاده شود نه بودجه جاری کشور

مازندمجلس: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های سال قبل برای اوراق لحاظ شده و در کمیسیون تلفیق نیز ۵۷ هزار میلیارد تومان بر آن افزوده شده است.

مازندمجلس:، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 8 بهمن در نشست علنی پارلمان و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 97 با اشاره به اینکه با رد کلیات این لایحه بحرانی در کشور ایجاد نشده و صرفاً به کمیسیون تلفیق و نه دولت باز می‌گردد، گفت: در لایحه بودجه 97 به کاهش حجم دولت بی‌توجهی شده و بلکه دولت به خاطر افزایش بودجه در این لایحه متورم‌تر نیز شده است.

وی از غفلت در بخش کشاورزی و کاهش 50 درصدی اعتبارات آب و 30 درصدی بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از علل مخالفت خود با کلیات لایحه بودجه نام برد و با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی از 1350 میلیارد تومان به 1000 میلیارد تومان کاهش یافته است، اظهارداشت: این در حالی است که دولت 400 میلیارد تومان به کشاورزان کشور بدهکار است.

فرهنگی به گسترش استفاده از اوراق مشارکت و هدایت آنها به سمت بودجه جاری به عنوان یک پدیده جدید در لوایح بودجه اشاره کرد و افزود: در گذشته اوراق مشارکت صرفاً در پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گرفت و پس از اتمام پروژه، بدهی تسویه می‌شد ولی در این 3 سال گذشته اوراق مشارکت به بودجه جاری اختصاص یافته است در حالی 2که قانون اساسی برای لوایح بودجه قید سالانه را مطرح کرده و در بودجه 97 مبلغ 32 هزار میلیارد تومان از بدهی سال‌های قبل برای اوراق در نظر گرفته شده که کمیسیون تلفیق نیز 57 هزار میلیارد تومان بر آن افزوده است.

وی از بی‌توجهی به آموزش و پرورش به عنوان دیگر مخالفت محور خود با لایحه بودجه یاد کرد و ادامه داد: تغییراتی که کمیسیون در لایحه به دولت داده است در جهت نگرانی افکار عمومی نبوده است. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌توجهی به ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه درباره مشکلات صندوق‌ها و بی‌توجهی به بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه 97 گفت: تخصیص‌ها باید به صورت متناسب در لایحه پرداخت شود.

بودجه لایحه اوراق میلیارد تومان بی‌توجهی اشاره مخالفت کلیات مشارکت فرهنگی عمرانی کمیسیون عنوان استفاده کشاورزی یافته قانون گذشته لوایح محصولات تلفیق شورای تبریز نماینده اسلامی اینکه پروژه‌های صرفاً درصدی