برگزیده ها
مایکروویو یا کاکروفر، مساله این است!

مازندمجلس: هرچند در گذشته اجاق فر گازی یکی از امکانات و ویژگی‌های اجاق گازها به شمار می‌آمد اما کم کم فرها از اجاق گازها جدا شده‌اند و هویت مستقلی برای خود دست و پا کردند. تسترها یا فرهای کوچک خانگی از این نوع هستند که معمولا با برق کار می‌کنند و هنوز هم طرفداران خود را دارند.

مازندمجلس: هرچند در گذشته اجاق فر گازی یکی از امکانات و ویژگی‌های اجاق گازها به شمار می‌آمد اما کم کم فرها از اجاق گازها جدا شده‌اند و هویت مستقلی برای خود دست و پا کردند. تسترها یا فرهای کوچک خانگی از این نوع هستند که معمولا با برق کار می‌کنند و هنوز هم طرفداران خود را دارند.

به گزارش ایلنا؛ مایکروویو در واقع موجی‌ کوتاه با فرکانس بالاست. موجی که مولکول‌های آب درون مواد غذایی را به جنبش در می‌آورد و در نهایت موجب گرم شدن یا پختن غذا می‌شود.

در مورد نحوه کار مایکروویو و اثر آن بر روی سلامت انسان اخبار زیادی منتشر شده اما در واقع هیچ تحقیق ثابت شده‌ای درباره اثر مایکروویو روی انسان و خطرناک بودن دستگاه‌های خانگی وجود ندارد. البته بسیاری به این دستگاه ماکروفر می‌گویند که اصطلاحی اشتباه است و اولین بار شرکت بوتان این نام را برای محصولات خود انتخاب کرد و در بین مردم رایج شد.

مثل بسیاری از  تولیدات قدیمی و نام آشنا، این محصول هم به فراموشی سپرده شد ولی این نام همچنان باقی مانده است.

هرچند در گذشته اجاق فر گازی یکی از امکانات و ویژگی‌های اجاق گازها به شمار می‌آمد اما کم کم فرها از اجاق گازها جدا شده‌اند و هویت مستقلی برای خود دست و پا کردند. تسترها یا فرهای کوچک خانگی از این نوع هستند که معمولا با برق کار می‌کنند و هنوز هم طرفداران خود را دارند.

این توسترها نسبت به انواع مایکرویو قیمت پایین تری دارند و در گرم کردن غذا و پخت و پز کیک و شیرینی‌های ساده و پیتزاها به کار می‌آیند. در توسترها حرارت به وسیلۀ المنت‌های برقی ایجاد می‌شود و فن‌های موجود در دستگاه حرارت را به طور یکنواخت پخش می‌کنند.

این دستگاه‌های ساده برای بسیاری از مصارف کارامد هستند اما سرعت گرم کردن و پخت غذا در آن‌ها پایین است و برای غذاهای مایع مناسب نیستند. بیشترین استفاده از توستر در خانه‌ها معمولا برای گرم کردن نان و غذا صورت می‌گیرد.

  مایکرویو وسیله جدیدتری است که پخت و پز را با تحول مواجه کرده و بر اثر یک اتفاق اخترع شده است! داستان از این قرار است که یک مهندس آمریکایی در حال کار و آزمایش با امواج، متوجه آب شدن یک تکه شکلات در جیب خود شد و به این نتیجه رسید که امواج می‌توانند غذا را گرم کرده و بپزند.

در هر صورت بعد از نزدیک به ۸۰ سال این اختراع به عنوان ناجی کسانی که وقت زیادی برای پختن و گرم کردن غذا ندارند، ظاهر شده‌ است و تقریبا می توان آن را یکی از اجزای اصلی آشپزخانه‌ها دانست. در سال‌های اخیر هم سازندگان این دستگاه‌ها مدل های متنوعی را به بازار عرضه کرده‌اند که ظرفیت، امکانات و طرح‌های متفاوتی را به خریداران پیشنهاد می‌کنند.

قیمت‌های این مدل‌ها هم یکسان نیست چرا که هرکدام ازآن‌ها کار متفاوتی انجام می‌دهند و ویژگی‌های متفاوتی دارند.

مایکروویو معمولی با تولید امواج، گرمای لازم را به غذا منتقل می‌کند و با کاهش زمان پخت و ایجاد حرارت یکنواخت و مناسب، ارزش ‌ غذایی مواد را حفظ می‌کند. اما در عین حال مدل‌های مختلف مایکروویو قابلیت‌های بیشتری هم دارند.

از جمله سیستم یخ‌زدایی، بخارپز کردن، موتور جوجه گردان و کباب‌پز و سیستم پخت ترکیبی. شاید مهم ترین ویژگی جدید که به این دستگاه‌ها اضافه شده همین سیستم پخت ترکیبی یا کانوکشن باشد که می‌تواند در زمان پخت مواد غذایی با هدایت یکنواخت گرما به سمت ماده غذایی باعث شود تا غذا زودتر پخته شود، در حالی که خاصیت، طراوت و تازگی ماده ی غذایی کاملا حفظ می‌شود. بیشتر مایکروویوهای رده قیمتی متوسط هم از این قابلیت برخوردارند، این ویژگی همچنین در پخت شیرینی و کیک  و نان، موجب مغزپخت شدن بدون ایجاد خشکی و شکنندگی می‌شود.

سولاردام چیست؟

سولاردام ابداع ال جی در نسل جدید مایکرویو هاست.  این فناوری ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج گرمایشی نوری است. یعنی علاوه بر امواج الکترومغناطیسی، از یک لامپ هالوژنی که گرمای بسیار زیادی دارد نیز کمک می‌گیرد و باعث افزایش قدرت در پخت و پز غذا می‌شود.

در سولاردام هیتر نوری ذغالی باعث جذب سریع تر گرما در غذا می شود و قسمت‌های میانی غذا هم به طور کامل می‌پزد. این هیتر در قسمت بالایی محفظه قرار دارد و با استفاده از رشته های ذغالی و امواج نوری، گرما و عمق نفوذ زیادی ایجاد می‌کند.

علاوه بر هیتر ذغالی که نوعی المنت نوری هم محسوب می شود، در کف محفظه چند نوع هیتر هالوژنی و سرامیکی نیز قرار داده شده تا امواج گرمایشی از قسمت زیرین هم به غذا انتقال داده شود.

سولاردام، تمام ویژگی‌های یک مایکرویو را دارد و علاوه بر آن می‌تواند غذا را از پایین هم گریل کند. این دستگاه‌ها با این فناوری می‌توانند غذا را با ۴ برابر سریع‌تر با حفظ طعم و مزه غذایی بپزد و گرم کنند.

البته سایر برندها هم ازفناوری‌های دیگری که غذا را به خوبی بپزد و کیفیت آن را حفظ کند استفاده می‌کنند همچون مدل های پرطرفدار و محبوب ماکروفر سامسونگ، اما نام سولاردام منحصرا در اختیار ال‌جی است.

برای خرید ابزار مدرن پخت و پز علاوه بر مواردی که ذکر شد، گزینه‌های دیگری مثل فر توکار، مایکرویو توکار ازبرندهای مختلف وجود دارند که همه آنها را با قیمت مناسب و تحویل فوری می توانید در فروشگاه اینترنتی زنبیل پیدا کنید.

لینک ها:

مایکروویو

https://www.zanbil.ir/browse/microwave-oven

ماکروفر سامسونگ

https://www.zanbil.ir/filter?f=p7%2Cb1

فروشگاه اینترنتی

https://www.zanbil.ir/

مایکروویو امواج دارند غذایی سولاردام مایکرویو ایجاد ویژگی‌های زیادی گازها علاوه حرارت مناسب پایین استفاده می‌کند ذغالی https zanbil فناوری ترکیبی متفاوتی سیستم دستگاه‌ها یکنواخت معمولا بسیاری امکانات ماکروفر خانگی محفظه گرمایشی شده‌اند می‌آمد هالوژنی سامسونگ گذشته هرچند اینترنتی فروشگاه مستقلی توکار دیگری تسترها می‌گیرد انسان دستگاه‌های البته دستگاه می‌توانند طرفداران توسترها ویژگی فرهای مختلف گرمای می‌تواند