برگزیده ها
سال ۱۴۰۰ تکلیف بزرگ برنامه ششم در اصلاح قیمت حامل‌ها اجرا نمی‌شود

مازندمجلس: نماینده مشهد با تأکید بر اینکه کلیدهای لایحه بودجه در حقیقت «قفل» هستند، گفت: با روند عدم اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در سال ۱۴۰۰ تکلیف بزرگ قانون برنامه توسعه ششم اجرا نخواهد شد.

مازندمجلس:، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست علنی نوبت دوم پارلمان و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور، گفت: لوایح بودجه سالیانه باید به مثابه برنامه‌های توسعه یکساله باشند، اما درباره لایحه بودجه 97 این احساس به وجود نمی‌اید؛ چراکه برخی کلیدهای آن درواقع «قفل» هستند.

وی افزود: در مباحث اشتغال، پای بانک‌ها به میان کشیده شده است، یعنی بودجه‌ای که ما اینجا به زحمت تصویب می‌کنیم در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد که آن را چند برابر کنند و به پروژه‌ها اختصاص دهند، اما بانک‌ها هم در ابتدا می‌گویند که ما باید ببینیم این طرح‌ها توجیه اقتصادی دارد یا نه.

حسین‌زاده بحرینی با طرح این سؤال که چرا در جریان تصویب لایحه بودجه، مجلس این‌گونه منابع کشور را راکد می‌کند؟ گفت: این چه قفلی است که به پای اشتغال کشور می‌زنید؟

وی با تأکید بر اینکه حذف یارانه‌ها جزء مسائلی نیست که در صحن علنی مجلس و زیر فشار افکار عمومی درباره آن تصمیم‌گیری شود، از ضرورت بازگرداندن لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق سخن گفت و اظهار داشت: آقای تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق لایحه گفتند که شرایط تنظیم لایحه از سوی دولت با شرایط بررسی آن در کمیسیون تلفیق تفاوت داشت، ازاین‌رو افزایش حامل‌های انرژی از سوی کمیسیون تلفیق تصویب نشد.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: حال سؤال ما این است پس چرا درباره پرداخت یارانه‌ها این فضای متفاوت وجود نداشت و کمیسیون، آن را تصویب کرد.

وی ادامه داد: من به آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفتم که بسیاری از مردم به این یارانه‌ها نیاز دارند؛ چراکه به کارگری که با یک میلیون تومان یا به کارمندی که با 2 میلیون تومان یک زندگی را می‌چرخاند نمی‌توانیم بگوییم این یارانه را دریافت نکند.

حسین‌زاده بحرینی گفت: مجلس در قانون برنامه ششم توسعه تکلیف کرده است که تا سال 1400 باید قیمت حامل‌های انرژی اصلاح شود، اما امسال کمیسیون تلفیق اجازه اصلاح قیمت حامل‌ها را نداد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: در لوایح بودجه سال‌های 98 و 99 هم اجازه افزایش قیمت حامل‌های انرژی داده نمی‌شود و آن وقت به سال 1400 می‌رسیم و تکلیف بزرگ اجرانشده قانون برنامه ششم توسعه.

بودجه لایحه کمیسیون تلفیق تصویب حسین‌زاده برنامه بحرینی انرژی بانک‌ها توسعه یارانه‌ها حامل‌های درباره اصلاح نماینده تکلیف میلیون مخالفت تومان قانون اجازه کلیات افزایش حامل‌ها نمی‌شود چراکه لوایح شرایط اشتغال