برگزیده ها

مازندمجلس: مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو گفت: در تهران کمتر از یک درصد و در گیلان و البزر هر کدام کمتر از یک درصد خاموشی داریم که تا غروب رفع می‌شود.

مازندمجلس: میثم جعفرزاده درباره آخرین وضعیت آب و برق کل کشور با توجه به بارش برف و برودت هوا اظهار داشت: از یک هفته گذشته به همه شرکت‌های استانی که اعلام شده بود وضعیت جوی نامناسب خواهند داشت، آماده‌باش داده بودیم که در این بین شهر تهران، شهرستان‌های تهران، البرز، گیلان و قزوین بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
وی افزود: در حال حاضر در تهران کمتر از نیم درصد مشترکین قطعی برق دارند و 200 تیم عملیاتی در شهر تهران حضور دارند و به صورت موردی که بیشتر موارد نیز در شمال غرب تهران است، در حال رفع خاموشی ها هستند، اما مشکل مهم ما وضعیت راه ها است که شرایط خاصی داشته و مسدود هستند، اگر با کمک راهداری موانع برطرف شود انتظار داریم که شرایط تا غروب نرمال شود.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو تصریح کرد: قطعی برق تهران بیشتر به دلیل شکستن درختان و افتادن آنها روی خطوط فشار متوسط و ضعیف بوده که باعث وضعیت لکه ای خاموشی در برخی نقاط بخصوص شمال غرب تهران شد.
وی بیان کرد: ممکن است مشترکان موردی گزارشاتی داشته باشند اما به لحاظ شبکه‌ای مشکلی نداریم و سامانه 121 و 122 نیز فعال است.
جعفرزاده این نکته را یادآور شد که با توجه به پیشگیری‌های که از چندسال گذشته در شبکه توزیع برق تهران داشتیم 7 هزار کیلومتر خطوط خودنگهدار را جایگزین کردیم که باعث شد  در این خطوط اتفاق خاصی نداشته باشیم.
وی  همچنین گفت: در استان گیلان و البرز هرکدام کمتر از یک درصد خاموشی داریم.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود امشب یخبندان داشته باشیم وضعیت پست‌ها و ترانس‌ها رصد می‌شود و پایش کلی داریم.
وی درباره وضعیت آب در نقاط مختلف کشور نیز گفت: وضعیت چاه‌ها، تلمبه خانه‌ها و تصفیه خانه‌ها به صورت آنلاین رصد می‌شود تا زمانی که وضعیت زرد اعلام نشود و آرامشی را در حوزه بحران نداشته باشیم، آمادگی‌مان را حفظ خواهیم کرد.
جعفرزاده درباره از مدار خارج شدن برخی چاه‌های آب سطح استان تهران نیز توضیح داد: منابع تامین آب از یک جا نیست وقتی یک چاه از مدار خارج می‌شود ما دو سه مرحله منابع جایگزین برای تامین آب مثل خطوط انتقال، تصفیه خانه‌ها و چاه‌ها را داریم و این قابلیت را داریم که مانور خطوط انتقال آب داشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر مشکل برق چاه‌های آبی که از مدار خارج شده بودند،  برطرف شده و شرایط نرمال است، ضمن اینکه حتی اگر شرایط بی‌برقی هم  بر چاه‌ها حاکم بود، مشکلی نداشتیم و از منابع دیگر آب تامین می‌شد.
تهران وضعیت داریم باشیم وزارت بحران پدافند شرایط منابع تامین مدیریت خانه‌ها چاه‌ها خاموشی درباره بیشتر جعفرزاده اعلام گذشته اینکه انتقال تصفیه استان چاه‌های نداشته برطرف افزود موردی گیلان نرمال دارند جایگزین مشکلی البرز