برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اقدام آمریکا در اعلام حذف پرونده قدس از مذاکرات فلسطین و اسرائیل را موجب گسترش دایره خشونت‌ها، افراط‌گرایی‌ها و کشتارها دانست.

مازندمجلس:

به نقل از القدس العربی، صائب عریقات، دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نسبت به تاثیر اقدام آمریکا درباره اعلام حذف قدس از روند مذاکرات هشدار داده و گفت، این اقدام نه تنها فلسطین و اسرائیل بلکه خاورمیانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
عریقات گفت، تنها راه برقراری صلح عادلانه در منطقه این است که اسرائیل دست از اشغال‌گری بردارد و کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ۱۹۶۷ تشکیل شود.
عریقات این سخنان را در کرانه باختری پس از دیدار با نماینده سازمان ملل در روند صلح، نخست وزیر سابق بلژیک و رئیس کمیته «حضور بین‌المللی موقت در شهر الخلیل» مطرح کرد.
کمیته «حضور بین‌المللی موقت در شهر الخلیل» با هدف نظارت بر فعالیت‌های فلسطین و اسرائیل و با عضویت برخی از کشورهای اروپایی و ترکیه تشکیل شده است.
دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تصریح کرد، آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و دستور انتقال سفارت خود از تل‌آویو به این شهر اشغال شده و حذف پرونده قدس از مذاکرات فلسطین و اسرائیل باعث گسترش دایره خشونت، افراط‌گرایی و کشتار می‌شود.
عریقات از اجماع بین‌المللی در مخالفت با اقدام آمریکا درباره قدس قدردانی کرد و آن را براساس قوانین و قطعنامه‌های بین المللی دانست.
پیشتر در پی اقدامات آمریکا درباره قدس، فلسطینیان اعلام کردند آمریکا دیگر میانجی‌گری در روند صلح نیست.
روند صلح عملا از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است.
فلسطین اسرائیل آمریکا عریقات کمیته درباره اقدام بین‌المللی مذاکرات الخلیل اعلام تشکیل تاثیر پرونده اجرایی آزادی‌بخش هشدار