برگزیده ها

مازندمجلس: با تداوم بارش برف در نقاط کوهستانی و برف گیر برخی مدارس استان مازندران فردا تعطیل اعلام شد.

مازندمجلس:
هوای سرد همچنان در مازندران جولان می دهد و با بارش برف در برخی نقاط استان مشکلاتی ایجاد شده است .
به گزارش نامه نیوز محمد رضا رضوی،مدیر کل هواشناسی استان مازندران در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با تداوم بارش برف در نقاط کوهستانی و برف گیر احتمال بارش برف در نقاط شهری هم وجود دارد.
وی افزود: امشب با تشدید سرما در مناطق ساحلی و جلگه ای بارش برف و باران شروع و در ارتفاعات احتمال کولاک برف وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی استان مازندران گفت: برای دوشنبه جوی ابری همراه با بارش پراکنده باران و برف، به تدریج با کاهش ناپایداری مورد انتظار است و برای سه شنبه آسمان مازندران، نیمه ابری گاهی همراه بابارش پراکنده و در ارتفاعات نیز بارش پراکنده برف و وزش باد و افزایش ابر همراه است.
رضوی گفت: برای چهارشنبه نیز هوای استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.
وی افزود: پنج شنبه آسمان مازندران، نیمه ابری گاهی ابری  و در غرب استان بارش پراکنده است و در روز جمعه و شنبه آینده جوی صاف تانیمه ابری گاهی ابری پیش بینی می شود.
*تعطیلی برخی مدارس استان مازندران
به دنبال بارش مداوم برف در ارتفاعات فردا نهم بهمن ماه نیز برخی از مدارس تعطیل اعلام شد.
محمود رضا علیزاده مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با ایسنا مازندران اظهار کرد: به دلیل تداوم سرما و بارش برف و باران در مناطق کوهستانی مازندران و براساس اعلام نظر فرمانداری ها  مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم  و کلیه ی مقاطع تحصیلی در  مناطق دودانگه ، چهاردانگه ساری و هزارجریب نکا و یانه سر بهشهر فردا دوشنبه نهم بهمن ماه تعطیل است.
وی گفت: در صورت نیاز برای اعلام تعطیلی در سایر شهرها، اخبار متعاقبا اعلام می شود.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران همچنین از امکان تمدید تعطیلی طی روزهای آینده خبر داد.
*کندوان و فیروزکوه تا اطلاع ثانوی مسدود
محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران در گفت و گو با ایسنا مازندران در خصوص آخرین شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان اظهار کرد: در محورکندوان بنا به اعلام پلیس راه به دلیل بارش برف سنگین و کولاک در حوزه استان البرز تا اطلاع ثانوی مسدود است و از تونل کندوان تا پل دزبن  بارش برف سنگین اعلام شده است.
وی گفت: محور هراز در حال حاضر باز ولی تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران خاطر نشان کرد: در محورسوادکوه ترافیک در حال حاضر در محدوده گرزین خیل بصورت سنگین بوده و  تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است و گردنه گدوک تا تونل شیرگاه بارش برف سنگین است.
هاشمی گفت: در محورکیاسر تردد بصورت عادی و روان است.
وی افزود: در محورکناره  تردد بصورت عادی و روان  ادامه دارد و بارش به صورت  باران گزارش شده است.
  رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران خاطرنشان کرد: محور فیروزکوه بنا به تصمیم پلیس راه جهت تخلیه مسیر و بار ترافیکی تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد.
*روستاهای کوهستانی در تردد مشکل دارند
علی اصغر احمدی،مدیرکل بحران استان مازندران در گفتگو با ایسنا  در خصوص آخرین وضعیت استان در بارش برف اظهار کرد:  تاکنون خساراتی در اثر بارش برف گزارش نشده است.
احمدی یادآور شد: راه های روستای بالادست مثل چهاردانگه و بلده  برای تردد مشکل دارند که البته  سکونت در آنجا بسیار محدود بوده و تلاش برای بازگشایی راه‌ها در حال انجام است.
مدیرکل بحران استان مازندران گفت: در حوزه برق رسانی در روستای چهاردانگه به علت  وزش باد قطعی برق به وجود آمد اما  نیروها مستقر درحال رفع مشکلات هستند.
وی افزود: در حوزه گازرسانی مشکلی  از لحاظ افت فشار گاز وجود ندارد.
مدیرکل بحران استان مازندران گفت: در حوزه آبرسانی هم تاکنون مشکلی گزارش نشده است و بیشتر مشکل حوزه آب رسانی در مورد یخ‌زدگی و و ترکیدگی لوله‌ها است که تاکنون مشکلی نداشتیم اما از روز آینده به دلیل یخ زدگی پس از بارش برف ممکن است این احتمال وجود داشته باشد.

مازندران استان اعلام کوهستانی افزود باران اظهار سنگین پراکنده همراه گزارش مدیرکل تداوم تعطیل بصورت چهاردانگه ثانوی اطلاع مدارس امکان احتمال تعطیلی ایسنا آینده ارتفاعات مدیریت بحران تاکنون مناطق ترافیکی مشکلی زنجیر احمدی روستای رسانی مسدود روابط آسمان افزایش دوشنبه کولاک هواشناسی عمومی آموزش فیروزکوه کندوان مقاطع پرورش هاشمی