برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که ساخت آثار هنری دینی با هزینه شخصی نادرست نیست، گفت که دین، کمک به فقرا و ایجاد اشتغال را بیشتر از ساخت قرآن مطلا می‌پسندد.

مازندمجلس: مهدی شیخ در واکنش به حواشی ایجاد شده در ارتباط با رونمایی از یک قرآن مطلا، اعلام کرد: طبیعتاً این دست فعالیت‌های هنری در حوزه تکریم و ترویج دین از دیرباز سابقه دارد و معمولاً با بودجه‌های دولتی و پول بیت‌المال انجام نمی‌شود.
وی افزود: به هر حال برخی اشخاصی که علاقمندند سرمایه خود را در این حوزه خرج می‌کنند و این درحالی است که در امور غیردینی نیز شاهد این دست اقدامات هستیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که هزینه ساخت قرآن مطلا از بودجه و دارایی خصوصی بوده و ارتباطی به بودجه عمومی نداشته است، گفت: کسی نمی‌تواند شهروندان را از هزینه‌کرد اموال خود در امور مختلف اعم از تهیه آثار هنری در ترویج دین منع کند.
دین، کمک به فقرا و ایجاد اشتغال را بیشتر از ساخت قرآن مطلا می‌پسندد
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در عین حال تاکید کرد: با این همه بهتر است ثروتمندان توجه بیشتری به وضعیت جامعه داشته باشند و ضرورت‌ها را درنظر بگیرند و سعی کنند اگر می‌خواهند پولی برای دین هزینه کنند، در مسیری هزینه شود که دین بیشتر می‌پسندد و بهتر می‌‌داند.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم خاطرنشان کرد: آن‌چه مسلم است، دین کمک به فقرا، ایجاد اشتغال برای بی‌کاران و دستگیری از نیازمندان را بیشتر از ساخت قرآن مطلا می‌پسندد.
ساخت آثار هنری دینی با هزینه شخصی نادرست نیست
وی با تاکید بر این‌که نفس ساخت قرآن مطلا با بودجه خصوصی بلااشکال است، در واکنش به پرسشی مبنی بر این‌که آیا این اقدام به‌جای ترویج دین، منجر به بدبینی افکار عمومی نمی‌شود، گفت: باید فرهنگ‌سازی شود. به هر حال اگر یک شهروند ثروتمند با پول خود هواپیمای شخصی بخرد، کسی ایراد نمی‌گیرد و این‌که به‌جای آن، دارایی‌اش را صرف ساخت یک اثر هنری ماندگار دینی کند، فی‌النفسه کار بد و نادرستی نیست اما باید ملاحظات جامعه را درنظر بگیریم.
شیخ در پایان تصریح کرد: انتظار جامعه این است که ثروتمندان باتوجه به فقر و بیکاری در کشور، در این راستا سرمایه‌گذاری کنند؛ چرا که هم خدمت بهتری به دین می‌کنند و به ترویج بیشتر دین‌باوری در جامعه یاری می‌رسانند و هم خدمات اجتماعی و فرهنگی بیشتری به جامعه کرده و اثرات مثبت‌تری به‌جا می‌گذارند.
جامعه بیشتر هزینه این‌که ایجاد ترویج تاکید می‌پسندد بودجه اشتغال بیشتری درنظر به‌جای ثروتمندان فرهنگی نادرست واکنش نمی‌شود خصوصی عمومی