برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی حزب اتحاد ملت درباره آخرین فعالیت‌های این حزب گفت: اسفندماه حزب اتحاد ملت یک کنگره با نام کنگره فوق‌العاده که در آن اساس‌نامه اصلاح پیدا خواهد کرد، برگزار می‌کند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز حسین نورانی‌نژاد، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در حزب اتحاد ملت گفت: اسفندماه حزب اتحاد ملت یک کنگره با نام «کنگره فوق‌العاده» که در آن اساس نامه اصلاح پیدا خواهد کرد، برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: در واقع به دنبال تصویب قانون جدید احزاب که حزب‌های سراسر کشور موظف هستند با آن مطابقت پیدا کنند ما هم درصدد هستیم که با این قانون تطبیق پیدا  کنیم.
این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان این که یک تجربه جدید بر اساس کار حزبی در حزب اتحاد ملت درحال شکل‌گیری است، عنوان کرد: در ساختاری که برای حزب اتحاد طراحی شده تلاش ما بر  این  است که بر موضوع محوری تکیه داشته باشیم، پروش و تربیت نیروهای جدید در حوزهای تخصصی مختلف صورت بگیرد و برای اداره بهتر هرچه کشور برنامه داشته باشیم.
وی با اشاره به دفتر سیاسی حزب متبوعش گفت: دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت با آن تعریف سنتی که از دفتر سیاسی یک حزب تعریف می‌شود متفاوت است ، این دفتر سیاسی سیاست را به معنای عام کلمه در نظر گرفته است، نه مسائل سیاسی روز که وجود دارد.  
نورانی‌نژاد ادامه داد: ذیل این دفتر سیاسی ما کمیسیون‌های مختلفی وجود دارد که کمیسیون‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، مطالعه توسعه مناطق (‌استان‌ها) امور زیبایی و محیط زیست و مطالعات زنان از جمله آنها هستند.
وی تاکید کرد: هم عرض بحث‌های سیاسی سایر حوزها را هم در نظر داریم و از چهره‌های شاخص کمک گرفتیم و ذیل این کمیسیون‌ها کمیته‌های تخصصی وجود دارد.
سخنگوی حزب اتحاد ملت در واکنش به قانون جدید که احزاب را موظف کرده است حداقل ۳۰۰ عضو در کشور داشته و دفاتر استانی آنان فعال باشد و اینکه آیا حزب اتحاد ملت با این بند از قانون جدید هماهنگی دارد یا خیر گفت: تقریبا در همه استان‌های کشور حزب اتحاد ملت دارای دفتر است، شورای مناطق (استان) شکل گرفته است و در بسیاری از شهرستان‌ها هم دارای حقوقی هستند.
وی تاکید کرد: با اطمینان خاطر می‌توان گفت حزب اتحاد ملت فراگیرترین حزب کشور است. اتحاد یک جریان است که گفتمان شناخته شده و منحصر به خودش را دارد و از چهره‌های شاخص بهره می‌برد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که ما یک مشکل اساسی در فضای احزاب کشور داریم و آن این است که این تعداد حزبی که در کشور وجود دارد با واقعیت سیاسی ما سازگار نیست، گفت: شما وقتی یک حزب را تاسیس می کنید باید گفتمان و راهبرد خود را داشته باشید، درحال حاضر ما بیش از ۲۰۰ حزب در کشور داریم،‌ آیا ما ۲۰۰ گفتمان داریم؟ آیا به این تعداد راهبردهای مختلف داریم؟ قطعا وجود ندارد.
وی ادامه داد: تعدد احزاب نشانه توسعه‌یافتگی نیست بلکه بلعکس نشانه توسعه‌نیافتگی ما است و مشکل جدی  در تحزب است.
نورانی‌نژاد با اشاره به قانون جدید برای فعالیت احزاب افزود: به نظر می‌رسد دولت تلاش کرده است با یک سری معیارهای تعیین‌کننده کمک کند این احزاب تک نفره و یا دو الی سه نفره زیادی که وجود دارد تحت فشار قرار بگیرند و با یگدیگر ادغام شوند و به این شکل گعده‌ای که به نام فعالیت حزبی انجام می‌شود، برچیده شود.
وی خاطرنشان کرد: این امر بسیار خوب است و معتقدم باید شاخص‌های بیشتری به آن افزوده شود تا فعالیت‌های حزبی معنا پیدا کند و وزن واقعی احزاب مشخص شود و دیگر چند نفری که دور هم جمع شده‌اند نام فعالیت خود را حزبی نگذارند.
سخنگوی حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که برخی از احزاب هنگام انتخابات بروز و ظهور پیدا می‌کنند، مردم را به رأی دادن تشویق می‌کنند ولی بعد از انتخابات به مردم پاسخگو نیستند، جزب اتحاد چه رویه‌ای را دارد، گفت: سابقه کسانی که در حزب اتحاد ملت عضو هستند نشان‌دهنده آن است که اهل فعالیت فصلی نیستند، در حال حاضر حزب اتحاد در سراسر کشور کار تشکیلاتی انجام می‌دهد، مرتبا با جمعی از نخبگان جلسه دارد و اوضاع و احوال کشور را رصد می‌کند.
وی با اشاره به بیانه حزب اتحاد ملت در خصوص ناآرمی‌های اخیر کشور گفت: بیانیه‌ای که حزب اتحاد ملت برای ناآرامی‌های اخیر کشور صادر کرد حاصل ۱۲ ساعت جلسه کار کارشناسی اعضای شورای مرکزی حزب و دفتر سیاسی بود  و مشاهده کردید که پیرامون آن بحث‌هایی صورت گرفت.
سخنگوی حزب اتحاد ملت ایران ادامه داد: کمیسیون‌های ما به طور مرتب جلسات خود را برگزار می‌کنند، دفتر سیاسی هفته‌ای یکبار جلسات خود را برگزار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از احزاب هستند که از این انتخبات تا انتخابات بعدی خبری از آنها نیست و اثری ندارند،‌ حتی بعضی از آن‌ها در زمان انتخابات هم نیستند؛ آیا زمان انتخابات از این تعداد حزبی که در کشور وجود دارد فعالیتی می‌بینید؟ شاید بعضی از آن‌ها هم بیانیه‌ای صادر کنند اما می‌بینید که بازتابی در جامعه ندارند.
نورانی‌نژاد تاکید کرد: ما یک تعداد حزب جدی داریم که در زمان انتخابات حضور دارند، مشاهده می‌کنیم احزابی در زمان انتخابات حرفشان در جامعه شنیده می‌شود و در غیر این زمان هم فعالیت‌های خودشان را دارند. 
اتحاد سیاسی احزاب انتخابات قانون ادامه داریم برگزار فعالیت تعداد اشاره تاکید کمیسیون‌های سخنگوی گفتمان گرفته نورانی‌نژاد می‌کند کنگره شورای خاطرنشان فعالیت‌های مشاهده آن‌ها جامعه دارند ندارند جلسات بیانیه‌ای نشانه نیستند مناطق درحال باشیم مرکزی سراسر فوق‌العاده تخصصی مختلف دارای بسیاری چهره‌های اجتماعی تعریف داریم؟