برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه لبنانی نوشت ایران از تحرکات ارتش ترکیه در خاک سوریه ناخشنود است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز  الدیار چاپ بیروت نوشت: پس از پیروزی ارتش سوریه بر تکفیری ها در پایگاه ابوالضهور، سردار قاسم سلیمانی مدتی در این منطقه ماند اما به نظر می رسد وی از تحرکات ارتش ترکیه و اشغال اراضی سوریه بدون هماهنگی نظامی با ایران و نظام سوریه، ناخشنود است.
این رسانه عرب زبان در ادامه نوشت: قاسم سلیمانی از اقدام ترکیه و کیفیت تحرکات ارتش ترکیه به شهرهای سوریه ناراضی است. بر اساس اطلاعات منابع آگاه، سردار سلیمانی، یکی از افسران بلند پایه نیروهای قدس را به سوی فرمانده ارتش ترکیه در سوریه فرستاد تا پیامی را به او برساند، مبنی بر اینکه ایران نیز در حلب حضور داشته و از حمایت نیروهای حزب الله و نیروهای عراقی برخوردار است و ارتش ترکیه پیش از نزدیک شدن به این مناطق باید با سردار سلیمانی هماهنگ کند.
پس از پیام سردار قاسم سلیمانی برای فرمانده ارتش ترکیه، که هدایت کننده حمله ترکیه به اراضی سوریه است، نیروهای سپاه قدس و هم پیمانان آن مراکز درگیری را اتخاذ کرده اند و تحلیلگران بعید نمی دانند در صورت نزدیکی ارتش ترکیه به پایگاه های نیروهای هم پیمان ایران، احتمال بروز برخورد بین ارتش ترکیه و این نیروها وجود داشته باشد.
ترکیه سوریه نیروهای سلیمانی سردار درگیری فرمانده اراضی تحرکات پایگاه احتمال