برگزیده ها

مازندمجلس: برخی گناهان نیز سیاسی و ولایی است مانند اینکه فردی از رهبر اسلامی اطاعت نمی‌کند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز مهر نوشت: آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به برخی مصادیق معصیت گفت: موسیقی و کنسرت زیرزمینی به صورت مستقیم معصیت الله است اگرچه در آن حقوق اجتماعی نیز وجود دارد.
آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز دوشنبه در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: گاهی گناهان انسان، حق‌الله است یعنی روزه و حج و نماز یک نفر اشکال دارد اما گاهی حق‌الناس است و بر اثر کارهایی مانند گران‌فروشی و ربا و ... ایجاد می‌شود.
وی افزود: برخی گناهان نیز سیاسی و ولایی است مانند اینکه فردی از رهبر اسلامی اطاعت نمی‌کند.
استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: زیرمیزی و رومیزی گرفتن و حقوق نجومی، عدوان به حق مردم و حق الناس است.
وی با بیان اینکه برای برخی امور اگر چه آیه و روایتی نیامده است ولی وقتی رهبر جامعه تشخیص به امری داد بقیه باید اطاعت کنند، اظهار داشت: در زمان پیامبر(ص)، ایشان اسامه را فرمانده قرار داد ولی برخی تخلف کردند و مشمول لعن خدا و رسول قرار گرفتند.
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به برخی مصادیق معصیت ادامه داد: موسیقی و کنسرت زیرزمینی به صورت مستقیم معصیت الله است اگرچه در آن حقوق اجتماعی نیز وجود دارد.
وی افزود: زمین خواری از دیگر گناهانی است که فرد با دست خود تلاش و کوشش می‌کند تا برای خود مار و عقرب به آخرت ببرد.
این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در روایات تعبیر جنون برای گناهکاران به کار رفته است، اظهار داشت: کسی که مال مردم خوری و گناه می‌کند در حقیقت برای خود عذاب می‌خرد و همین گناهان به صورت مار و عقرب در قبر با او همراه می‌شوند و دیوانگی از این بالاتر نیست که کسی خودش برای خودش مار و عقرب درست کند.
آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت سلام در مراودات اجتماعی، گفت: سلام یک دستور دینی بود که پیامبر(ص) همیشه آن را رعایت می‌کرد.
وی اضافه کرد: الآن سخنرانان و منبری‌ها کمتر به مستمعین خود سلام می‌کنند و این کار منحصر به ائمه جمعه شده است.
معصیت جوادی زیرزمینی اجتماعی اظهار گناهان اینکه کنسرت مستقیم اضافه می‌کند پیامبر افزود اطاعت اگرچه آیت‌الله اشاره مصادیق موسیقی مانند