برگزیده ها

مازندمجلس: رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشت: قانون‌گذاران و سیاستگذاران آمریکا باید نسبت به مسیر ترامپ و کارگزارانش در کنگره هشدار داده و اقدام‌هایی را جهت حفظ برجام انجام دهند.

مازندمجلس: رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشت: قانون‌گذاران و سیاستگذاران آمریکا باید نسبت به مسیر ترامپ و کارگزارانش در کنگره هشدار داده و اقدام‌هایی را جهت حفظ برجام انجام دهند.
نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی پیرامون سرنوشت برجام و ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اصلاح آن نوشت: دونالد ترامپ سرنوشت توافق هسته‌ای ایران را به کنگره واگذار کرده و وعده داده که اگر تا اواسط ماه مه «درخواست‌های غیرواقع بینانه‌اش» عملی نشود، به این توافق چندجانبه خاتمه خواهد داد.
بر این اساس، ترامپ با مطرح کردن هشدارهایی از کاخ سفید و همزمان سپردن کار به کنگره مرحله‌ای را آغاز کرده که به نظر نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت. آمریکا نمی‌تواند به سادگی درخواست‌های جدید خود را دریک توافق بین المللی بگنجاند و کنگره کنونی این کشور نیز فاقد توان و ابتکار سیاسی برای رسیدگی جدی به این مسئله است.
نشنال اینترست نوشت: با نگاهی به «لایحه ایران» که در راستای خواسته‌های ترامپ توسط «پیتر روسکام» و «لیز چنی» ارائه شد و مورد حمایت گروهی از مخالفان برجام در «اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها» قرار گرفته، می‌توان فهمید که این لایحه چنان غیرواقع‌بینانه تنظیم شده که تنها راه منطقی توضیح آن بدین صورت است که این لایحه تنها رویکردی گسترده‌تر برای برهم زدن برجام است.
واقعیت این است در برهه‌هایی ‌که باید به مسائلی چون جنگ و صلح و عدم اشاعه سلاح‌های اتمی در خاورمیانه پرداخته شود به ترامپ نباید امکان چنین کارهایی را داد.
این نشریه در خاتمه نوشت: قانون‌گذاران و سیاستگذاران جدی و فکور باید نسبت به مسیری که ترامپ و کارگزارانش در کنگره آمریکا در پیش گرفته‌اند، هشدار داده و همزمان باید اقدام‌هایی را جهت حفظ توافق انجام دهند.
ترامپ کنگره توافق برجام آمریکا نشنال لایحه اینترست درخواست‌های سرنوشت نشریه همزمان خاتمه دونالد کارگزارانش آمریکایی بگنجاند قانون‌گذاران سیاستگذاران هشدار اقدام‌هایی