برگزیده ها

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جبهه مردمی در زمینه انتخابات مجلس فعالیت خواهد داشت اما نقش اصلی را شوراهای شهرستان‌ها با توجه به شناختی که از جامعه خود دارند، ایفا خواهند کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز سید محمد حسینی، درباره وضعیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: جبهه مردمی اکنون  فعالیت‌هایش  متمرکز در مراکز استان‌‌ها است که  مقرر شده هیات موسس ۱۰ نفره در هر استان با مشورت تشکل‌ها و احزاب و شخصیت‌های هر استان  تشکیل شود و بعد از تعیین افراد که از فعالان سیاسی و عناصر  فعال در شهرستان‌ها هستند، آنها مسئولیت مجمع عمومی شهرستانی و استانی را برعهده گیرند. 
برای تعیین شوراری مرکزی تهران باید اول پایه‌ریزی درست انجام شود
عضو شورای مرکزی جمنا ادامه داد: پیش از این شورایی ۳۰ نفره در هر استان داشته‌ایم که از بین این ۳۰ نفر و دیگر افرادی که شناخت وجود داشت ۱۰ نفر برای شورای مرکزی تعیین می‌شدند تا ساختار جدید جمنا را در استان‌ها شکل دهند و به تبع آن در مجمع ملی شرکت کنند. 
حسینی با بیان اینکه در هر شهرستان باید حداقل ۱۱۰ نفر از محله‌ها و کمیته‌های اقشاری و روستاها جمع شوند  و شوراهای  شهرستان را تعیین کنند، گفت: شوراهای شهرستان مجمع استان و این مجمع هم شورای استان را تشکیل می‌دهد و با توجه به اینکه این کار باید با تامل انجام شود، مشورت‌های زیادی را می‌طلبد و در این راستا حتی لازم است یکی از اعضای جبهه چندین بار به یک استان سفر کند تا به جمع‌بندی برسد.
وی بیان کرد: برای تعیین شورای مرکزی در تهران باید اول پایه‌ریزی درست انجام شود تا فعالیت‌ها با نظم بیشتری پیش رود. 
برگزاری مجمع ملی منوط به تشکیل مجامع استانی 
عضو شورای مرکزی جمنا افزود: برای برگزاری مجمع ملی باید مجامع استانی و شهرستانی شکل گیرد تا بتوانیم این مجمع ملی را برگزار کنیم و اکنون تعیین زمان آن زود است چراکه مشورت‌ها و جلسات باید انجام گیرد که زمان‌بر است .
چمران ماموریت فعال کردن کمیته‌ها را برعهده دارد
وی درباره مسئولیت جدید مهدی چمران در جمنا توضیح داد: پیش از این آقای ذوالقدر مسئول ستاد بودند که  اکنون آقای چمران جانشین وی شده است و وقت بیشتری را به ساماندهی امور جبهه اختصاص داد‌ه‌ایم و او ماموریت فعال کردن کمیته‌های جبهه مانند کمیته سیاسی، رسانه و دیگر کمیته‌های استان‌ها را برعهده دارد.
شورای مشورتی تا تعیین شورای مرکزی جدید جلسه نخواهد داشت 
حسینی درباره وضعیت شورای مشورتی گفت: در حال حاضر اولویت با استان‌ها است و جلسات شورای مشورتی اکنون برگزار نمی‌شود؛ چرا که باید شورای مرکزی جدید جبهه مردمی شکل گیرد و بعد، از وجود عناصری که در شورای مرکزی نیستند و افراد موثری هستند که می‌توان از فکر و اندیشه آنها استفاده کرد بهره‌مند شویم.
وی در پاسخ به اینکه جبهه مردمی فعالیتش را برای انتخابات پیش رو شروع کرده است، بیان کرد: فعالیت جمنا اکنون در این حد است که ساختارش را کامل کند و آن زمان می‌تواند ارتباط‌های خود را برقرار کند و در اعماق شهرستان‌ها و استان‌ها و جاهای مختلف نیرو داشته باشد تا براساس شناختی که شوراها از شهرستان‌ها دارند،  بررسی انجام داده و فعالیت کند.
جمنا درباره انتخابات ریاست جمهوری بحثی نداشته است 
عضو شورای مرکزی جمنا درباره اینکه آیا ممکن است جبهه مردمی در انتخابات پیش رو مجددا از رییسی حمایت کند، گفت: هنوز چنین بحثی در جمنا در اتباط با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است؛ چراکه این بحث زودهنگام است و فایده و نتیجه ندارد. باید زمینه‌ها فراهم شود و بعد از آن به مصادیق ورود کنیم.
جمنا به انتخابات مجلس ورود می‌کند 
حسینی در پاسخ به این سوال که‌ آیا جمنا به انتخابات مجلس هم ورود می‌کند،‌ بیان کرد: بله جبهه مردمی در زمینه انتخابات مجلس هم فعالیت خواهد داشت اما نقش اصلی را شوراهای شهرستان‌ها با توجه به شناختی که از جامعه خود دارند،  ایفا خواهند کرد.
شورای مرکزی تعیین انتخابات مردمی استان درباره شهرستان‌ها اکنون اینکه استان‌ها مشورتی چمران برعهده شهرستان کمیته‌های تشکیل جلسات فعالیت ریاست مجامع دارند جمهوری برگزار چراکه شناختی بیشتری ماموریت استانی افراد اسلامی وضعیت می‌کند سیاسی مسئولیت پایه‌ریزی تهران حسینی شهرستانی شوراهای