برگزیده ها

مازندمجلس: پارلمان عراق در میان اعتراض نمایندگان کرد و اهل تسنن موفق به قرائت اولیه پیش‌نویس قانون بودجه سال ۲۰۱۸ شد و جلسه پارلمان فردا از سرگرفته می‌شود.

مازندمجلس:
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع در مرکز اطلاع‌رسانی پارلمان عراق اظهار داشت: دستور جلسه روز دوشنبه پارلمان شامل بندی مبنی بر ارائه پیش‌نویس قانون بودجه سال ۲۰۱۸ برای قرائت اولیه نبود و رئیس پارلمان آن را در زمان تشکیل جلسه لحاظ کرد.
به گفته این منبع که نخواست نامش فاش شود، به محض ارائه این پیش‌نویس نمایندگان کرد در اعتراض به عدم تغییر بند مربوط به کاهش سهمیه اقلیم از بودجه از ۱۷ درصد به ۱۲ درصد، از صحن پارلمان خارج شدند، همچنین نمایندگان اهل تسنن عضو ائتلاف "فراکسیون‌های عراقی" نیز در اعتراض به عدم لحاظ تغییرات مورد نظرشان در پیش‌نویس قانون بودجه از جلسه خارج شده و مانع از استیضاح قاسم الفهداوی، وزیر نیرو شدند که این استیضاح نیز به صورت ناگهانی در دستور جلسه پارلمان قرار گرفته بود.
همچنین به گفته منبع یاد شده، در این جلسه در مورد افزایش جریمه مالی هر یک روز از غیبت نمایندگان در جلسات پارلمان از ۵۰۰ هزار دینار (۴۰۰ دلار) به یک میلیون دینار (۷۰۰ دلار)  رای گیری شد و از همه مهمتر پارلمان عراق تصویب کرد دستور قبلی برای توقف معاملات بانکی با موسسه‌ها و نهادهای پولی اقلیم کردستان عراق لغو شده و این تحریم برداشته شود.
سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای حضور در یکی از جلسان آتی پارلمان برای بررسی پیش‌نویس قانون بودجه ۲۰۱۸ دعوت کرده و جلسه روز دوشنبه را به فردا (چهارشنبه) موکول کرد.
پارلمان بودجه پیش‌نویس دستور نمایندگان اقلیم قانون اعتراض استیضاح دینار همچنین دوشنبه اولیه کردستان بررسی ارائه