برگزیده ها
آقای روحانی با مردم صریح سخن بگویید

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی با مردم صریح و شفاف سخن بگویید و مردم را برای مشارکت فرا بخوانید.

مازندمجلس: فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدا گفت: کشور در هفته‌های گذشته با ناآرامی‌ها، اعتراض‌ها و در برخی موارد با تجمعاتی روبه‌رو بود که بحث بر سر منشاء و دلیل ایجاد آن هنوز مطرح است. اینها می‌تواند پیش لرزه یک واکنش اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بحران‌زا در کشور باشد. همه ارکان نظام باید آسیب‌شناسانه به فکر پیشگیری از این موارد باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز همه جریانات سیاسی بر حق اعتراض شهروندان طبق قانون اساسی تاکید کرده‌اند، گفت: این مهم است که همه متوجه شوند که نارضایانی که حق اعتراض مسالمت‌آمیز دارند، شهروندان محترم ما هستند. جا دارد که مسوولان در دولت و قوه قضاییه درباره این رخداد به افکار عمومی گزارش دهند.

حسینی گفت: برای پیشگیری از بروز ناآرامی‌های مشابه زیربنایی‌ترین کار به رسمیت شناختن و تسهیل مسیرهای قانونی اعتراض از طریق تقویت نهادهای نمایندگی گروه‌های اجتماعی و تسریع روند درخواست مجوز برای تجمع‌های مسالمت‌آمیز است.

وی افزود: زمان، زمان گفت‌وگوی ملی است. همه باید با هر تفکر سیاسی به این ضرورت جامع  عمل بپوشانیم و از نفرت و سوءظن بپرهیزیم. از صداوسیما می‌خواهم که به جای اصرار بر اعمال سیاست‌های جناحی، القای یاس و تخریب دولت راه را برای شنیدن صدای ملت و گفت‌وگوی ملی باز کند. در جامعه‌ای که تجربه موفق گفت‌وگوی چهره‌های شاخص نظام را با منتقدان و مخالفان انتقادی در تلویزیونی و رادیو داریم، شایسته نیست که امروز مرجعیت رسانه‌ای آن از صداوسیمای رسمی خارج شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رقبای سیاسی دولت خواست: از افراطی‌گری در نقدها که نقدهای سازنده را به اتهام پراکنی فتنه‌انگیز تبدیل می‌کند و موجب سلب اعتماد عمومی از نظام می‌شود، خودداری کنید.

حسینی خطاب به رییس جمهور بیان کرد: چالش‌های کشور بر کسی پوشیده نیست. با مردم شفاف‌تر صحبت کنید. از خواستم‌ها و نشدها سخن نگویید. کمتر از 8 ماه است که مردم پرشور در انتخابات حاضر شدند. با ملت با صراحت سخن بگویید. آنها را به مشارکت فرا بخوانید. مردم را در هر شرایطی در حل مسائل به مشارکت دعوت کنید. با مسوولان در استان‌ها و با مجامع نمایندگان استانی جلسات منظم هفتگی برای حل مشکلات مردم در کشور داشته باشید و پای صحبت احزاب و گروه‌های سیاسی بیشتر بنشینید و از آنها دعوت و همفکری کنید. همچنین تعامل بیشتر با نمایندگان مردم و نخبگان را در دستور کار قرار دهید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست خارجی را باید از انفعال خارج کرد. ایران باید در عرصه مسائل بین‌المللی فعال‌تر حاضر شود. ارز از منابع کمیاب و تحت فشار خارجی است. افزایش بی‌سابقه قیمت آن پیامدهای زیادی دارد، مردم آن را علامت افزایش قیمت کالاهای ضروری می‌دانند زیرا شاخصی است که در قیمت بسیاری از کالاها تاثیرگذار است. ارز در حال حاضر یکی از ابزارهای فشار خارجی است که امکان جابه‌جایی آن با مشکل روبه‌رو شده پس باید منابع و مصارف آن مدیریت شود. بانک مرکزی و دولت باید در قالب اقتصاد مقاومتی این روزها را پیش‌بینی می‌کرد و برای چنین شرایطی سناریوی دیگری به اجرا می‌گذاشت.

حسینی پیشنهاد داد: منابع حاصل از صادرات غیرنفتی برای واردات کالاهای سرمایه‌ای صرف و مدیریت شود. تدبیر شود تا کالاهایی که با عرضه مبادله‌ای وارد می‌شود و با ارز آزاد و با منشاء خارجی وارد شود و در عوض دولت یارانه ریالی را جایگزین ارز مبادله‌ای کند.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی کرد: چرا مردم دارایی خود را به ارز تبدیل می‌کنند باید برای این دغدغه‌ها راهکارهایی دید.

حسینی در پایان با اشاره به چالش‌های حوزه انتخابی خود درباره بافت فرسوده مدارس، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی درباره زلزله احتمالی تهران، ترافیک و  موضوع آلودگی ابراز نگرانی کرد.

آقای روحانی با مردم صریح سخن بگویید