برگزیده ها

مازندمجلس: بر اساس گزارش‌ها، سفر بانوی اول آمریکا به نیویورک با جت‌های نیروی هوایی این کشور، پیش از نقل مکان به کاخ سفید و در حدود 675 هزار دلار هزینه داشته است.

مازندمجلس:
به نقل از هیل، وال استریت ژورنال گزارش کرد که ملانیا ترامپ،‌ بانوی اول آمریکا در حالی که در نیویورک زندگی می‌کرده تا پسر کوچکش، بارون بتواند سال تحصیلی را به پایان برساند، طی دوره‌ای سه ماهه برای 21 پرواز از جت‌های نیروی هوایی استفاده کرده است.
این پروازها بین نیویورک ، فلوریدا و واشنگتن صورت گرفته‌اند. اسناد نظامی‌ای که در گزارش وال استریت ژورنال به آن‌ها اشاره شده، این اطلاعات را از زمان تحلیف دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نشان می‌دهند.
استفانیا گریشام، سخنگوی ملانیا ترامپ در این باره اظهار کرد، "بر کسی پنهان نیست" که ملانیا ترامپ طی ماه‌های نخست دولت همسرش در نیویورک به سر می‌برد تا پسرش بتواند سال تحصیلی را به پایان برساند.
وی افزود: سفرهایی که به آن‌ها اشاره شده، نمونه‌هایی از تلاش ملانیا ترامپ برای رسیدگی به هر دو نقشش است که اولویت را به پسرش داده اما در عین حال به برخی وظایف خود به عنوان بانوی اول نیز عمل می‌کند.
این روزنامه همچنین خاطر نشان می‌کند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سفرهای همسر ترامپ طی این دوره سه ماهه نابجا بوده‌اند، وجود ندارد.
آنیتا مک‌براید، رییس دفتر سابق لورا بوش، بانوی اول سابق آمریکا اظهار کرد: سفر یک بانوی اول قطعا به اندازه سفر رییس جمهور گران‌بها نیست.
به نوشته وال‌استریت ژورنال، هزینه برخی از سفرهای بانوی اول آمریکا از سفرهای دونالد ترامپ بیشتر بوده است و با جت‌های پایگاه مشترک "اندروز" صورت گرفته؛ این به آن معنی است که گاهی اوقات این جت‌ها ناچار به پرواز بدون مسافر بوده‌اند تا بانوی اول را به مقصد برسانند.
بر اساس این گزارش، 27 پرواز بدون مسافر برای جابه‌جایی ملانیا ترامپ صورت گرفته است.
اریکا یپسن، سخنگوی نیروی هوایی اظهار کرد، ما سخت کار می‌کنیم تا ضمن تامین ملزومات هر عملیات، مطمئن شویم که پول مالیات دهندگان هدر نمی‌رود.
به نوشته وال استریت ژورنال، سفرهای یک نفره میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا طی دوره هشت ساله ریاست جمهوری همسرش هزینه‌ای بیش از 2.8 میلیون دلار داشته است.
ترامپ بانوی ملانیا آمریکا سفرهای گزارش ژورنال پرواز اظهار نیویورک استریت جمهور همسرش سخنگوی نوشته مسافر دونالد بوده‌اند می‌کند جت‌های تحصیلی بتواند هزینه پایان برساند آن‌ها هوایی نیروی اشاره