برگزیده ها
ممانعت از مطالعه انتقال آب دریای خزر تبعات شدیدی در آینده کشور خواهد داشت

مازندمجلس: نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی از بررسی منطقه ای بودجه برخی موضوعات در کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و گفت: انتقال آب دریای خزر موضوعی ملی است.

مازندمجلس: نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی از بررسی منطقه ای بودجه برخی موضوعات در کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و گفت: انتقال آب دریای خزر موضوعی ملی است.

به گزارش ایلنا، احمد همتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: براساس ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و تبصره ۲ آن، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه نمی توانند درخصوص حوزه انتخابیه مواردی را پیشنهاد و یا تغییری در مواد لایحه بودجه اعمال کنند، اما متاسفانه در رابطه با موضوع انتقال آب دریای خزر، این اتفاق در کمیسیون تلفیق انجام گرفت.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالعه، موضوعی با اهمیت استراتژیک در کشور است، اما متاسفانه مورد حساسیت برخی از نمایندگان قرار گرفته است، از این رو به دنبال ایجاد مانع در مسیر مطالعه انتقال آب دریای خزر هستند.

وی افزود: این در حالی است که کشورهای حاشیه دریای خزر از این منابع استفاده و بدون رعایت مسائل زیست محیطی به بهره برداری از آن پرداختند، از این رو ایجاد ممانعت بر سر راه مطالعه انتقال آب دریای خزز حاکمیت و امنیت کشور را زیر سوال می برد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممانعت از مطالعه انتقال آب دریای خزر تبعات شدیدی در آینده کشور خواهد داشت، گفت: در چنین شرایطی کشور به شکل منطقه ای، قومی و براساس منافع شخصی مدیریت می شود، حال آینکه منافع ملی باید در اولویت قرار گیرد و از استفاده هموطنان از آب دریای خزر جلوگیری نشود.

دریای انتقال شورای اسلامی مطالعه کمیسیون نماینده تلفیق سمنان بودجه ممانعت متاسفانه ایجاد استفاده منافع براساس موضوعی منطقه شدیدی تبعات آینده