برگزیده ها

مازندمجلس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات پرداخت در طرح جدید ترافیک را اعلام کرد.

مازندمجلس: محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترفیک شهرداری تهران در حاشیه چهل و دومین جلسه شورای شهر که به تصویب جزئیات طرح تعیین نرخ عوارض تردد در محدود مرکزی شهر تهران اختصاص داشت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشکر از همه خبرنگاران و مردم گفت: این طرح با کمترین تغییر تصویب شد و از سال آینده آثار ضدآلودگی آن مشاهده خواهد شد.
او ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز سالیانه طرح جواز به 63 هزار نفر به مبلغ صد هزار تومان فروخته خواهد شد روزانه 43 هزار طرح ترافیک فروخته می شود فرقی میان این تعداد و 63 هزار نفر وجود ندارد و نحوه پرداخت بر اساس جداول است البته ما معتقد هستیم این 43 هزار نفر پر نخواهد شد و فقط کسی که مجوز سالیانه دارد خیالش راحت است که می‌تواند هر روز طرح خریداری کند.
او با تاکید بر اینکه قیمت در ساعات متفاوت تفاوت خواهد کرد، افزود: قیمت بر اساس اینکه چه کسی چه زمانی وارد محدوده می‌شود و چه زمانی خارج می‌شود تغییر می‌کند.
او ادامه داد: اگر کسی قبلا حساب خود را شارژ کرده باشد 20 درصد کمتر پرداخت می‌کند همچنین اگر فردی معاینه فنی برتر داشته باشد 20 درصد کمتر پرداخت می‌کند و خودروهای هیبریدی و برقی فقط یک دهم را پرداخت خواهند کرد.
معاون شهردار در واکنش به این سوال که تخفیف به خودورهای هیبریدی و برقی به نفع افراد ثروتمند است افزود: این تخفیف به نفع مردم است چرا که افراد ثروتمند بالاخره وارد طرح می‌شوند چه بهتر که با خودرویی وارد شوند که آلودگی کمتری داشته باشند.
او ادامه داد: مجموعا اگر فردی در خلوتی وارد طرح شود و در خلوتی خارج شود و معاینه فنی برتر داشته باشد 13 هزار و 400 تومان پرداخت خواهد کرد و کسی که در ساعت اوج وارد شده و در ساعت اوج خارج شود و معاینه فنی عادی داشته باشد سقف پرداخت 36 هزار تومان خواهد بود. اگر مردم مدیریت کنند عوارض ورود به طرح را می‌توانند کنترل کنند البته بر اساس پیشنهاد اعضای شورای شهر نرخ این ساعت‌ها بسته به ایام مختلف سال مثل ماه رمضان فرق می‌کند و اوج صبح و اوج بعد از ظهر ضریب‌های متفاوتی داشته باشد. همچنین اگر فردی چندین بار از طرح وارد یا خارج شود فقط یک بار عوارض پرداخت خواهد کرد.
او با تاکید بر اینکه هدف ما کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک است افزود: به لحاظ آلایندگی و به لحاظ ترافیک این طرح به شهر تهران کمک خواهد کرد تعداد خودروها کاهش خواهد یافت و عدالت برای همه افراد اجرا خواهد شد.
او در خصوص سهمیه جانبازان افزود: جانبازان کلا 50 درصد تخفیف خواهند داشت اما جانبازان بالای 70 درصد و جانبازان بالای 25 درصد و اعصاب و روان نباید برای ورود به محدوده طرح عوارض پرداخت کنند.
او در خصوص نحوه پرداخت جدید ترافیک گفت: پیش بینی می‌کنیم که درآمد شهرداری یا 5 درصد افزایش و یا 5 درصد کاهش خواهد یافت البته چون بخش عمده‌ای از سهمیه‌بگیران حذف شده‌اند این کاهش جبران می‌شود. امسال درآمد 400 میلیارد تومان بوده و سال آینده همین رقم پیش بینی می‌شود.
معاون شهردار در انتها با تاکید بر اینکه نزدیک به 30 جلسه با حضور کارشنان و نمایندگان در این خصوص برگزار شده است تصریح کرد: قرار شد آیین نامه‌ای برای تشخیص چگونگی ارائه طرح به خبرنگاران و اینکه این تخفیف 50 درصدی به چه کسانی تعلق خواهد گرفت تهیه شود و در اختیار کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قرار گیرد.
پرداخت ترافیک اینکه جانبازان می‌کند افزود تومان تخفیف عوارض معاون تهران تاکید معاینه افراد محدوده البته ادامه شورای خبرنگاران شهرداری شهردار خلوتی درآمد بالای خواهند آلودگی ثروتمند تعداد آینده تغییر تصویب ساعات سالیانه فروخته همچنین زمانی جزئیات هیبریدی