برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه متاسفانه یک نظام مدیریتی انقلابی و تحول گرا در کشور نداریم اظهارداشت: نبود مدیریت انقلابی باعث شده تا گره ای کور در صنعت کشور بوجود آید.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلام حسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست و نمایشگاه تخصصی سرآمدان فناوری و صنعت، گفت: با توجه به اهداف بلند انقلاب اسلامی طبیعی است که در موضوعات مختلف از یک رشد و بالندگی قابل قبولی برخوردار باشیم اما آن گونه که باید از سرعت قابل قبولی از جمله در صنعت برخوردار نیستیم.

وی ادامه داد: بسیج مهندسین صنعتی، کشاورزی و عمران مجموعا ۱۹۰ هزار  بسیجی دارند که اگر این افراد را در خارج از بسیج هم در نظر بگیریم، این عدد چندین برابر می شود و بدین معنی است که ما به لحاظ نیروی انسانی متخصص کمبودی نداریم، البته این آمار منهای دانشجویانی است که در حال تحصیل هستند پس اگر بپذیریم که در تعداد مشکل نداریم، باید آسیب شناسی کنیم تا مشخص شود مشکل کجا است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه متاسفانه یک نظام مدیریتی انقلابی و تحول گرا در کشور نداریم اظهارداشت: نبود مدیریت انقلابی باعث شده تا گره ای کور در صنعت کشور بوجود آید به همین خاطر به نظر می آید نسبت به آسیب شناسی صنعت کشور بایستی به شکل جدی ورود پیدا کنیم، البته بخش قابل توجهی از پایان نامه های دانشجویان دکترا و ارشد به این مهم پرداختند اما جای تاسف که راهی جز کتابخانه ها پیدا نکردند.

وی در ادامه تصریح کرد: هنوز در مسئله اقتصاد مقاومتی به مرحله باور نرسیدیم زیرا اگر مطلبی را باور داشته باشیم برای آن سینه چاک می شویم اما این کار را در مورد اقتصاد مقاومتی انجام نمی دهیم لذا مشکلات کشور همچنان سر جای خود قرار دارند.

رییس سازمان بسیج گفت: همان گونه که خیرین سلامت و مدرسه ساز داریم، در بخش صنعت هم می توان خیرین صنعت داشت البته استفاده از این خیرین صرفا به معنای بهره مندی از کمک های مالی نیست بلکه دریافت خلاقیت ها و ایده های نو هم می تواند در این بخش مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر نگاه انقلابی نباشد نوآوران و مخترعان برای ثبت و تولید دستاوردهایشان با مشکل مواجه می شوند در حالی که با نگاه انقلابی در دوران دفاع مقدس توانستیم زیر آتش دشمن پل بعثت که شاهکار مهندسین بسیجی کشور است و پل سید الشهداء در خیبر به طول ۱۳ کیلومتر را احداث کنیم در صورتی که طولانی ترین پل سیار   که در جنگ ها نصب شده، ۴۰۰متر است.

سردار غیب پرور افزود: بسیج مهندسین چند کار را باید با کمک وزارتخانه ها انجام دهد که این اقدامات شامل کمک به کارآمدی صنعت، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، ارائه مدل های نوسازی در صنعت و رصد دائم و مستمر صنعت کشور، می شود.

وی افزود: سازمان بسیج طرح های نویی را آغاز کرده که در این رابطه رسانه ها عنوان می کنند ما این طرح ها را به عنوان مثال در آموزش و پرورش بدون هماهنگی با بخش دولتی انجام می دهیم در صورتی که رویکرد بسیج تعامل با دولت است و اگر طراحی هم ارائه می شود حتما با وزارتخانه مربوطه در میان گذاشته می شود.

وی در پایان تصریح کرد: بسیج باید به مدد دولت بیاید چون موضوع انقلاب اسلامی مطرح است؛ انقلاب اسلامی باید الگو و راهگشا برای تمام دنیا آن هم با هم افزایی و با برنامه مشخص باشد.

انقلابی سردار خیرین نداریم مهندسین البته ادامه اسلامی انقلاب عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه تصریح وزارتخانه صورتی استفاده افزود متخصص باشیم برخوردار قبولی مدیریت بسیجی دارند شناسی انسانی نیروی پایان