برگزیده ها

مازندمجلس: با اقبال مردم از کتاب مایکل وولف که ضد ترامپ نوشته شده، این کتاب ظرف سه هفته فروشی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه‌ای را تاکنون ثبت کرده است.

مازندمجلس:

کتاب «آتش و خشم» نوشته مایکل وولف دارد فروشی چنان سریع را تجربه می‌کند که ممکن است به‌زودی به سریع‌ترین کتاب پرفروش غیرداستانی در سال‌های اخیر بدل شود.

تاکنون بیش از ۱.۷ میلیون نسخه از این کتاب فروخته شده که شامل فرمت‌های مختلف از جلد سخت، کتاب الکترونیک و کتاب شنیداری است. ناشر این کتاب «هنری هولت و کمپانی» گفت این کتاب با پشت سر گذاشتن سومین هفته انتشارش در بسیاری از فهرست‌های فروش کتاب آمریکا در راس فهرست جای دارد که آمازون نیز از جمله آنهاست.

این کتاب تنها در هفته اخیر توانست ۳۰۰ هزار نسخه چاپی به فروش برساند. گفته شده بیش از ۲۵۰ هزار نسخه الکترونیک و ۱۰۰ هزار نسخه شنیداری نیز از این کتاب فروخته شده است.

بندرت پیش می‌آید که کتاب‌های غیرداستانی بتوانند با چنین سرعتی به مرز فروش یک میلیون نسخه دست یابند و در سال‌های اخیر تنها می‌توان از کتاب‌هایی چون کتاب بیل کلینتون با عنوان «زندگی من» و «خشن شدن» نوشته سارا پیلین یاد کرد که هر دو پس از دو هفته پس از انتشارشان به مرز یک میلیون نسخه رسیدند. البته این استاندارد برای کتاب‌های داستانی متفاوت است و برای مثال کتاب نهایی «هری پاتر» یعنی «هری پاتر و قدیسان مرگبار» بیش از ۸ میلیون نسخه در نخستین ۲۴ ساعت انتشارش فروش کرد.

استفن روبین رییس انتشارات هولت به آسوشیتدپرس گفته است که اولین بار وقتی اواخر سال ۲۰۱۶ با وولف دیدار کرد متوجه شد که چنین ظرفیتی برای نوشتن کتابی درباره ترامپ وجود دارد. و بعد به سرعت انتخابات شگفت‌انگیز ترامپ پیش رفت و وولف تاکید کرد که شانس بسیار خوبی دارد تا بتواند از طریق کاخ سفید به رییس‌جمهور جدید دسترسی پیدا کند. روبین که کتاب زندگینامه روپرت مرداک به قلم وولف را سال ۲۰۰۸ با عنوان «مردی که مالک اخبار است» منتشر کرده گفت به سرعت برای بستن قراردادی درباره کتاب ترامپ وارد عمل شد.

در ماه نوامبر این ناشر به مخاطبان قول دارد تا کتابی درباره مردی که دسترسی خانواده‌اش به خانه مردم را ممکن کرد، بنویسد و حقایق را برای همه عیان کند. روبین گفته امیدوار بود که ترامپ چیزی درباره این کتاب توییت کند تا بتواند موجب بالا رفتن فروش کتاب شود و ترامپ نه تنها در این باره توییت کرد بلکه تهدید به شکایت هم کرد. به همین دلیل تیراژ ۱۵۰ هزار نسخه اولیه نه تنها کافی نبود بلکه در هفته گذشته آمازون نیز انتشار این کتاب با جلد سخت را به سرعت در برنامه‌اش قرار داد.

روبین می‌گوید: در جهان امروز انتشار اولین چاپ کتابی در ۱۵۰ هزار نسخه به معنی تایید وسیع از کاری است که ما انجام داده‌ایم. وی افزوده است که البته آن‌ها اصلا از چنین امکانی خبر نداشتند، اما می‌دانستند که یک کتاب واقع خوب می‌تواند سروصدایی حسابی به پا کند.

میلیون ترامپ روبین درباره کتابی دسترسی انتشار اولین بتواند توییت البته عنوان سال‌های غیرداستانی نوشته فروخته الکترونیک آمازون انتشارش شنیداری کتاب‌های