برگزیده ها

مازندمجلس: معاون صنایع دستی گفت: طرح حمایت از هنرمندان و صنعتگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در انتظار جلب نظر مجلس خبرگان است. با نهایی و اجرایی شدن طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع‌دستی وارد عصر تازه‌ای از این حوزه می‌شویم.

مازندمجلس: مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر صنایع دستی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان در روز سه‌شنبه (10 بهمن ماه) برگزار شد. 
بهمن نامور مطلق (معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی) گفت: ما تا جشنواره‌های مطلوب و ایده‌آل فاصله زیادی داریم اما گام‌ها بلند برداشته می‌شوند.
وی برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی را یکی از آورده‌های دولت یازدهم دانست و افزود: برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی گفتمان‌سازی می‌کند و به ما فرصت می‌دهد که سلیقه‌شناسی کنیم و با نظرات زیبایی‌شناسانه هنرمندان آشنا شویم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: جشنواره فجر صنایع دستی همچون سایر جشنواره‌ها الگوسازی می‌کند و یکی از مشخصات اسطوره تکثیرپذیری است. یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره وضعیت‌شناسی است. ما هم‌نشینی سنت و مدرن را در جشنواره فجر صنایع دستی می‌بینیم.
نامور مطلق ادامه داد: ما در عرصه جهانی رتبه نخست شهرهای جهانی را از آن خودمان کردیم و نخستین روستای جهانی را در کلپورگان ثبت کردیم. ما صادراتمان در ۹ ماه اخیر۷۰ درصد رشد داشته است. در عرصه اشتغال‌زایی نیز با همین سرمایه خودمان۴۰ هزار نفر را شاغل کردیم.
وی افزود: امروز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فرش گرفتیم و ۴۰ درصد رشد بازاریابی داخلی داشتیم؛ البته این وضعیت مطلوب نیست زیرا باید پاسخگوی هنرمندان تازه وارد باشیم. هم‌اکنون دو خانه دانش بنیان راه‌اندازی شده‌اند و فضای تازه‌ای برای شکوفا کردن استعدادهای موجود می‌خواهیم.
معاون صنایع دستی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تحقیقاتی توسط یکی از موسسات بین‌المللی شده که رشد خوبی را برای صنایع دستی ایران دیده است و گفته وقتی تحریم‌ها لغو شود، صنایع دستی ایران در سراسر دنیا رشد می‌کند.
وی در پایان اعلام کرد: طرح حمایت از هنرمندان و صنعتگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و در انتظار جلب نظر مجلس خبرگان است. با نهایی و اجرایی شدن طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی وارد عصر تازه‌ای از این حوزه می‌شویم.
صنایع جشنواره هنرمندان می‌کند جهانی کردیم نامور برگزاری معاون تازه‌ای حمایت هم‌اکنون افزود هنرهای مطلوب