برگزیده ها
با وجود سهم 14.5 درصدی شرکت نفت از درآمدهای نفتی هیچ تلاشی را برای خودکفایی شاهد نیستیم

مازندمجلس: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: تا زمانی که سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت از صادرات نفت و میعانات گازی جزء لاینفک بودجه باشد و آن را نعوذبالله وحی منزل بدانیم هیچ تلاشی برای خودکفایی در تولید داخلی رخ نمی‌دهد.

مازندمجلس:، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس (11 بهمن 96) در مخالفت با کلیات بودجه سال 97 گفت: یکی از ایرادات وارده به لایحه بودجه 97 مغایرت آن با اسناد بالادستی کشور از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: آیا جز این است که افزایش تولید داخلی و کاهش صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری کشور عدم وابستگی به نفت و کاهش خام فروشی الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است. صادرات 2.5 میلیون بشکه نفت خام چه توجیهی دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نگوییم که اگر نفت نفروشیم چه کنیم؟ چرا باید نفت خام بفروشیم و بنزین وارد کنیم در حالی که پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس با پیشرفت 95 درصدی با ظرفیت تولید 36 میلیون لیتر بنزین در روز فاز یک و دو آن صرفا به خاطر نیاز به 300 میلیون یورو معطل مانده است، چرا این پالایشگاه تکمیل نمی‌شود تا نه تنها از واردات بنزین بی‌نیاز باشیم بلکه به صادرکننده بنزین تبدیل شویم و از ارزش افزوده نفت خام منابع حاصل شود.

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: تا زمانی که سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت از صادرات نفت و میعانات گازی جزء لاینفک بودجه باشد و آن را نعوذبالله وحی منزل بدانیم هیچ تلاشی برای خودکفایی در تولید داخلی رخ نمی‌دهد و گلوگاه‌های فساد بازتر در اختیار افراد معلوم ‌الحال است.

وی افزود: حمایت از تولید به عنوان یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است با وضع مالیات‌های سنگین آن همه در دوران رکود شدید اقتصادی نفس به شماره افتاده تولید را قطع می کند و صاحبان تولید و کارآفرینان را به ورشکستگان اقتصادی تبدیل می‌کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت این است که تازیانه تندو تیز مالیاتی در هوای سرد رکود اقتصادی بدن یخ زده تولید را نابود می‌کند و افزایش 11 درصدی درآمدهای مالیاتی در این شرایط اقتصادی منطقی به نظر نمی‌رسد و بهتر است به جای این کار هزینه‌های جاری خود را کاهش دهیم.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه مبنای تبصره 14 لایحه بودجه سال 97 همان قانون هدفمندی یارانه‌ها است، خاطرنشان کرد: گفتیم یارانه پردرآمدها حذف شود که دولت زیر بار آن نرفت و امروز با اعتباری که برای پرداخت یارانه نقدی یعنی 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم عملا بخش عمده‌ای از مردم از دریافت یارانه محروم می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه در مقطع سال 92 که قیمت‌ها افزایش یافته هیچ عددی به یارانه نقدی مردم اضافه نشد، افزود: آیا با این بودجه نویسی می‌خواهیم به جایگاه اول اقتصاد و علمی منطقه و آسیای جنوب غربی برسیم.

تولید بودجه اقتصادی بنزین درصدی یارانه اقتصاد مقاومتی افزایش میلیون اضافه حاجی‌دلیگانی پالایشگاه تبدیل اظهار اینکه مالیاتی می‌کند افزود اسلامی صادرات تلاشی خودکفایی درآمدهای کلیات مخالفت امروز لایحه نماینده شاهین‌شهر دلیگانی هزینه‌های داخلی شورای