برگزیده ها
کمیسیون تلفیق از افزایش هرگونه تعرفه‌ای که مردم به آن نیاز دارند جلوگیری کرده است

مازندمجلس: نماینده مردم آباده در مجلس گفت: یکی از اموری که در کمیسیون تلفیق انجام شد از افزایش هرگونه تعرفه‌ای که مردم به آن نیاز دارند جلوگیری کردیم.

مازندمجلس:، رحیم زارع نماینده مردم آباده و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور، در صحن علنی مجلس و در موافقت با کلیات این لایحه اظهار داشت: ما بودجه را در وضعیتی اکنون کشور دارد و علیرغم تمام محدودیت‌هایی که برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد آن را به جمع‌بندی رساندیم.

وی افزود: بودجه یا از مالیات یا فروش نفت و یا اوراق مشارکت است ما اگر نرخ مالیات را افزایش می‌دادیم بر مردم فشار زیادی متحمل می‌شد و راهی جز فروش نفت نداریم که این هم نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش پیدا کرده است و این یعنی در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: برای نخستین بار بدهی که دولت به پیمانکاران دارد را در بودجه سال 97 تهاتر کردیم و به اندازه‌ای که بدهی نظام بانکی به بانک مرکزی دارد، موضوع  تهاتر پیمانکاران را هم در نظر گرفتیم که اگر اجرایی شود پیمانکاری که از دولت طلبکار است و در جای دیگر بدهکار است و نمی‌تواند طرح خود را پیش ببرد تهاتری اتفاق می‌افتد بخش اعظمی از مشکلاتشان حل خواهد شد که قطعا در توسعه کشور و ایجاد اشتغال موثر است.

زارع ادامه داد: یکی از اموری که در کمیسیون تلفیق انجام شد از افزایش هرگونه تعرفه‌ای که مردم به آن نیاز دارند جلوگیری کردیم. همچنین جلوی افزایش قیمت آب، برق، گاز صنعتی و خانگی را گرفتیم همچنین موضوع گران شدن بنزین و گازوئیل را متوقف کردیم.چرا که با توجه به شرایط فعلی کشور که در رکود به سر می‌بریم منطقی بود که قیمت بنزین افزایش پیدا کند اما ما شرایط کشور را در نظر گرفتیم تا حامل‌های انرژی افزایش پیدا نکند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما همچنین از پیمانکاران در لایحه بودجه 97 حمایت کردیم و همچنین در رابطه با اوراق مشارکت که مخالفان در جلسه قبل به آن ایراد گرفته بودند 72 هزار میلیارد تومان اجازه انتشار اوراق وجود داشت که 47 هزار میلیارد تومان از آن دولتی بود که این مقدار به 38 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با بودجه مربوط به بخش آموزش و پرورش عنوان کرد: بودجه این بخش از 42 هزار میلیارد تومان به 47 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این خواسته نمایندگان بود. همچنین در بودجه بازنشستگان هزار میلیارد تومان اضافه‌تر از آنجه که دولت پیش‌بینی کرده بود برای این بخش تعیین شد همچنین وام ازدواج به 15 میلیون تومان افزایش یافت.

بودجه افزایش همچنین تومان میلیارد کردیم کمیسیون اوراق گرفتیم لایحه پیمانکاران اسلامی کلیات هرگونه تعرفه‌ای بنزین رابطه تلفیق تهاتر شرایط دارند اقتصادی موافقت مالیات سخنگوی جلوگیری مشارکت شورای