برگزیده ها
افزایش حقوق قضات و اعضای هیأت علمی در مجلس مجدداً بررسی شود

مازندمجلس: نماینده مردم درود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم افزایش حقوق‌بگیران بالای ۵ میلیون در بودجه ۹۷ گفت: لازم است تا در مورد افزایش حقوق اعضای هیأت علمی و قضات در مجلس دوباره تصمیم‌گیری و یک تصمیم مناسب‌تری برای آن اتخاذ شود.

مازندمجلس:، مجید کیان‌پور در نشست علنی امروز مجلس (11 بهمن 96) و در موافقت با کلیات بودجه سال 97 گفت: یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق در گزارش نهایی بودجه سال 97 توجه به اقشار متوسط و اقشار کم‌درآمد جامعه بود تا بودجه در سال آتی کمترین آثار تورمی را داشته باشد و بیشترین کمک را برای کم کردن تورم، روان‌تر شدن مشکلات و کم کردن مشکلات در سطح جامعه شود.

وی افزود: در گزارش نهایی کمیسیون اوراقی که به صورت قرضه و اوراق مالی از سال‌های آینده تحت عناوین مختلف بنا بود در بودجه استفاده شود حدود 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافت و منابع هدفمندی یارانه‌ها از 21 هزار میلیارد به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و به دولت اختیار داده شد تا 41 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به افراد واجد شرایط استفاده کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان در این لایحه دیده شده و فکر می‌کنم رقمی حدود 5 هزار و 200 میلیارد تومان برای آن لحاظ شد و این کار یک کار عقلائی بود که صورت گرفت. نکته دیگری که در این بودجه می‌توان در جهت مثبت آن را قلمداد کرد این است که تمام درآمدهای دولت باید به خزانه واریز شود که در جهت شفاف‌سازی نکته مثبتی است.

کیان‌پور خاطرنشان کرد: در این لایحه افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز متوقف شد و مقرر شد که هیچگونه افزایشی به ویژه در بحث بنزین صورت نگیرد.

وی در پایان گفت: بحث ملی شدن بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید و همچنین عدم افزایش حقوق کسانی که بالای 5 میلیون دریافت می‌کنند از دیگر موضوعاتی است که در بودجه به آن پرداخته شده اما لازم به ذکر است که برای اعضای هیأت علمی و قضات باید در مجلس بار دیگر تصمیم‌گیری شود و تصمیم مناسب‌تری برای آن اتخاذ‌ شود.

بودجه میلیارد تومان افزایش کیان‌پور گزارش استفاده پایان لایحه مشکلات نهایی کلیات موافقت اعضای کمیسیون اقشار جامعه