برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از اصلاحات بودجه در کمیسیون تلفیق که در راستای تأمین نظر دولت بود، قدردانی می‌کنیم.

مازندمجلس: محمدباقر نوبخت امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس در حمایت از کلیات لایحه بودجه ۹۷ گفت: اصلاحات کمیسیون تلفیق در راستای تأمین نظر دولت، قابل دفاع است.
وی ادامه داد: تصمیم افزایش ردیف درآمدی هدفمندی یارانه‌ها، دست مجریان را از سال ۹۷ برای حل مشکل پرداخت یارانه‌ها به خانواده‌های کم‌درآمد باز کرد؛ ما می‌توانیم منویات مجلس برای پرداخت یارانه‌ها و صرفه‌جویی در یارانه‌های پردرآمدها را اجرایی کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: درباره تبصره ۵ و تقلیل عرضه اوراق مشارکت و اوراق مالی در سال ۹۷ باید تشکر کرد که کمیسیون تلفیق، سقف انتشار اوراق را به سقف مورد نظر دولت برگرداند؛ برخی نگران بودند که کاهش سقف، موجب ایجاد مشکل در اجرای طرح‌های عمرانی شود، اما این مشکل ایجاد نخواهد شد.
نوبخت خواستار افزایش حقوق متعارف اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با توجه به سقف مورد نظر شد و گفت: پیشنهاداتی در این خصوص از سوی نمایندگان وجود دارد که تقاضا می‌کنیم به تصویب برسد.
وی تصریح کرد: برای همسان‌سازی حقوق‌ بازنشستگان، بودجه‌ای در نظر گرفته شده است که آقای لاریجانی نیز با اختصاص اعتبار ۳۴۰۰ میلیارد تومانی برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان موافق است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: اگر کلیات مجدداً رد شود، ما زمان را از دست خواهیم داد.
اوراق یارانه‌ها تلفیق کمیسیون بودجه بازنشستگان برنامه ایجاد افزایش نوبخت کلیات اصلاحات پرداخت