برگزیده ها
تعجب مرحوم هاشمی از رد کلیات بودجه/ انتقاد یک نماینده از معرفی «قضات بد»

مازندمجلس: بهارستانی‌ها در صحن علنی امروز خانه ملت با تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، بررسی جزئیات آن را آغاز کردند.

مازندمجلس:، نشست علنی امروز مجلس (11 بهمن 96)  صبح امروز به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

جلسه امروز در حالی آغاز شد که 218 نفر از نمایندگان در مجلس حضور داشتند که 72 صندلی خالی در صحن به چشم می‌خورد.

*یوسف‌نژاد: دولت اختیار افزایش قیمت حامل‌های انرژی را دارد

در ابتدا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 کل کشور با اشاره به بررسی این کمیسیون بر روی دغدغه‌ها و انتقادات نمایندگان گفت: در بررسی مجدد این لایحه در کمیسیون موضوع اوراق مشارکت هدفمندی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی، بدهی‌های دولت و کاهش حجم دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میرزایی نکو در مخالفت با کلیات بودجه 97:

بذل و بخشش‌ها از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه افزایش یافته است

پس از آن، قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند در مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور، گفت: خوب بود که پس از رد کلیات لایحه در نشست روز یکشنبه و رای منفی 120 نماینده به آن، آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با این نمایندگان جلسه‌ای برگزار می‌کرد تا مشکلات موجود حل و فصل شود.

ذوالقدر در موافقت با کلیات لایحه بودجه 97:

آیت‌الله هاشمی در صورت حیات از رد کلیات بودجه در مجلس متعجب می‌شد

همچنین سیده فاطمه ذوالقدر نماینده  مردم تهران در موافقت با کلیات لایحه بودجه 97 بارزترین ویژگی آن را عملیاتی بودن و استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای رهایی از اقتصاد دولتی خواند و گفت: انتشار اوراق مشارکت و قرضه یعنی بدهی دولت در اصلاحات صورت گرفته 38 هزار و 500 میلیارد تومان کاهش یافت.

قوامی در مخالفت با کلیات بودجه 97:

بودجه‌ریزی عملیاتی مبتنی بر استانداردها در بودجه 97 قابل ملاحظه نیست

در ادامه، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مخالفت با کلیات این لایحه، اظهار داشت: چرا در جلسه قبل کلیات بودجه رد شد و 120 نفر به آن رأی ندادند؟ آیا ما توانستیم در مدت محدودی که طبق آئین‌نامه دراختیار ما است، نظر مخالفان کلیات بودجه را تأمین کنیم؟ 

حاجی دلیگانی در مخالفت با کلیات بودجه 97:

با وجود سهم 14.5 درصدی شرکت نفت از درآمدهای نفتی هیچ تلاشی را برای خودکفایی شاهد نیستیم

سپس، حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با کلیات بودجه سال 97 گفت: یکی از ایرادات وارده به لایحه بودجه 97 مغایرت آن با اسناد بالادستی کشور از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

زارع در موافقت با کلیات بودجه 97:

کمیسیون تلفیق از افزایش هرگونه تعرفه‌ای که مردم به آن نیاز دارند جلوگیری کرده است

رحیم زارع نماینده مردم آباده و سخنگوی کمیسیون اقتصادی هم در موافقت با کلیات این لایحه اظهار داشت: ما بودجه را در وضعیتی اکنون کشور دارد و علیرغم تمام محدودیت‌هایی که برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد آن را به جمع‌بندی رساندیم.

*نمایندگان مجلس کلیات لایحه بودجه 97 را تصویب کردند

بر اساس این گزارش،‌ مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور را تصویب کرد.

ادامه دارد..

بودجه کلیات لایحه مخالفت کمیسیون نماینده موافقت نمایندگان بررسی مشارکت امروز افزایش گزارش اقتصاد قوامی عملیاتی دلیگانی تصویب اسلامی اظهار ادامه تلفیق حامل‌های یوسف‌نژاد هاشمی انرژی سخنگوی میرزایی اوراق ذوالقدر