برگزیده ها
تعطیلی معادن شن و ماسه فاجعه بار است

مازندمجلس: استاندار تهران گفت: شن و ماسه برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارند و معادن استراتژیک محسوب می‌شوند.

مازندمجلس: استاندار تهران گفت: شن و ماسه برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارند و معادن استراتژیک محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد حسین مقیمی، در جلسه شورای معادن استان تهران گفت: بخش معادن در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است، معادن در ایران از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و حفظ و حراست از آنها اهمیت بالایی دارد.

مقیمی افزود: شورای عالی معادن تا به امروز با جدیت فعالیت کرده است و امیدواریم با شناخت و اکتشاف معادن جدید سطح ذخیره از مواد معدنی را افزایش دهیم.

استاندار تهران با بیان این که ارزش سطح ذخیره کشور بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد دلار است، اظهار داشت:  تا به امروز ۲۰ تا ۳۰ درصد از معادن موجود در کشور کشف شده و قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: شناخت ما از معادن با اکتشاف بیشتر می‌شود و به دلیل همین مسئله اکتشافات از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان زمین شناسی کشور یکی از افتخارات کشور است.

استاندار تهران تاکید کرد: هر زمانی که نام تهران در معادن مطرح می‌شود همه به سراغ معادن شن و ماسه می‌روند. شن و ماسه برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارند و  معادن استراتژیک محسوب می‌شوند. تعطیلی معادن شن و ماسه فاجعه بار است؛ البته زمانی که یک باد می‌وزد به دلیل نزدیکی این معادن به شهر تهران، شن و ماسه تهران را فرا می‌گیرد.

 

معادن تهران بالایی اهمیت استاندار می‌شوند محسوب امروز شناخت اکتشاف برخوردار زمانی ذخیره استراتژیک فاجعه تعطیلی ساختمان دارند مقیمی شورای