برگزیده ها

مازندمجلس: دادستان کل کشور با بیان اینکه دستیابی به افراد دو تابعیتی کار مشکلی است، گفت:‌درباره دو تابعیتی‌ها واقعا حساس هستیم و از وزارت اطلاعات خواستیم لیست مدیران دو تابعیتی را بفرستند تا دستگاه قضایی نظارت خود را بر عملکرد این افراد داشته باشد.

مازندمجلس:  حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه ضابطین درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد مدیران دو تابعیتی و مدیر شرکت نفت که بعد از اختلاس متواری شده است، گفت:‌ما از دستگاههای اجرایی درخواستمان این است که اقدامات پیشگیرانه داشته باشند و مانع شوند از اینکه چنین اتفاقاتی روی دهد. این نشان دهنده عدم اهتمام لازم مدیران بر نظارتی است که وظیفه آنها است. طبیعی است که افراد ناسالم در دستگاه‌ها وجود داشته باشند. اگر دستگاه‌ها نظارت خود را تقویت کنند، قطعا در کاهش آمار جرم تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: وقتی شاهدیم مبالغ کلانی در مدت طولانی سوء استفاده می‌کنند، به این نتیجه می‌رسیم که آنها بستر مستعدی را برای خود دیده که توانسته برای خود مبالغی را جمع‌آوری و فرار کند.
دادستان کل کشور افزود: بعد از فرار خزانه‌دار  بخش «مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران» آقایان متوجه مساله شده و اعلام کردند. چون مشخصات کامل و میزان ارقام و اعداد آن هنوز مشخص نیست نمی‌توان نظر قطعی در این باره داد.
منتظری با بیان اینکه ما درباره دو تابعیتی‌ها واقعا حساس هستیم و از وزارت اطلاعات خواستیم لیست مدیران دو تابعیتی را بفرستند تا دستگاه قضایی نظارت خود را بر عملکرد این افراد داشته باشد،‌اظهار کرد: ما پاسخ لازم را از دستگاه‌های اطلاعاتی نگرفتیم. البته آنها هم در حال تلاش هستند اما دستیابی به افراد دو تابعیتی کار مشکلی است چرا که آنها اعلام نمی کنند لکن انتظار ما از دستگاه‌های امنیتی و وزارت اطلاعات این است که تمام ابزار خود را بکار بندد تا افراد دو تابعیتی شناسایی شوند و اسامی افرادی را که خواستیم اثباتا یا نفیا اعلام کنند.
تابعیتی مدیران افراد اطلاعات اعلام وزارت دستگاه‌های اینکه دستگاه‌ها نظارت خواستیم باشند منتظری امنیتی دستگاه انتظار شناسایی درباره دادستان اقدامات