برگزیده ها
دولت مجاز شد درصورت کاهش درآمد نفتی از حساب ذخیره ارزی برداشت کند

مازندمجلس: مجلس به دولت اجازه داد در صورت کمتر شدن منابع دولت از محل صادرات نفت و میعانات گازی از یک میلیون و 7 هزار و 114 میلیارد و 403 میلیون ریال، مابه‌التفاوت را از محل 50 درصد منابع حساب ذخیره ارزی تامین کند.

مازندمجلس:، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 11 بهمن و در جریان بررسی ماده واحده لایحه بودجه سال 97 کشور بندهای ب و ج تبصره یک لایحه را مصوب کردند.

براساس مصوبه نمایندگان در بند ب سقف منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف 210101 جدول شماره 5 این قانون معادل 956 هزار و 314 میلیارد و 403 میلیون ریال و منابع مربوط به سه درصد صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرستان‌های نفت‌خیز، گازی و کمتر توسعه یافته براساس جزء سه بند الف ماده 26 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مطابق ترتیبات مندرج در این قانون مندرج در ردیف 210109 جدول شماره 5 تعیین می‌‌شود.

همچنین براساس بند ج که به تصویب مجلس رسید چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 97 کمتر از یک میلیون و 7 هزار و 114 میلیارد و 403 میلیون ریال شود به دولت اجازه داده می‌شود از محل 50 درصد منابع حساب ذخیره ارزی به استثنای سهم 50 درصد صندوق توسعه ملی برای تامین مابه‌التفاوت حاصل شده اقدام کنند.

صادرات منابع قانون میلیون توسعه مندرج میعانات براساس نمایندگان لایحه میلیارد ذخیره شماره