برگزیده ها

مازندمجلس: دو نوجوان 13 و 15 ساله ایرانی که توسط قاچاقچیان انسان ربوده شده و به کشور ترکیه منتقل شده بودند، با تلاش، پیگیری و هماهنگی عوامل پلیسی ایران و ترکیه به کشورمان بازگردانده شدند.

مازندمجلس:
 این دو نوجوان به اسامی الف.ع 15 ساله و م.م 13 ساله روز 10 آذرماه با اغفال قاچاقچیان انسان در تهران و از مسیر غیرقانونی و مرزهای زمینی در آذربایجان غربی به کشور ترکیه منتقل شده بودند.
این دو نوجوان در ایران در پی ایجاد رابطه دوستی و اغفال توسط یک قاچاقچی انسان از محله نظام آباد تهران و با طراحی و برنامه ریزی قبلی به صورت غیرقانونی از مرز ارومیه خارج و به ترکیه انتقال یافته بودند که در پی پیگیری خانواده و نیروی انتظامی ایران و پس از مشخص شدن محل حضور آنها، تلاش عوامل پلیسی ایران و ترکیه برای یافتن آنها آغاز شد.
این دو نوجوان توسط دو مرد آدم ربا که تبعه یکی از کشورهای همسایه شرقی ایران بودند، به شهر آنکارا منتقل شده بودند که با همکاری پلیس بین الملل ایران و ترکیه و افسر رابط پلیس ایران آزاد و به ایران بازگردانده شدند.
بنا به اعلام پدر یکی از این نوجوانان، آدم ربایان با فرزند دیگر وی و برادر نوجوان ربوده شده تماس گرفته و خواستار یک میلیون تومان پول شده و تهدید کرده بود که در صورت خودداری از پرداخت پول، فرد ربوده شده را به خارج منتقل خواهند کرد.
بررسی های دقیق تر نیروی انتظامی در ایران مشخص کرد که دو نوجوان ربوده شده از طریق تلگرام با متهم اصلی در ارتباط بودند.یکی از این دو نوجوان، روز گذشته با رهایی از دست آدم ربایان خود را به کنسولگری کشورمان در آنکارا رسانده بود که در ادامه دوست وی نیز رها شده و هر دو پس از شناسایی، احراز هویت و انجام تشریفات قانونی به کشورمان بازگردانده شدند.تلاش پلیس ترکیه برای شناسایی و دستگیری عوامل این آدم ربایی ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، قاچاقچیان انسان با طراحی مناسب ضمن شناسایی و اغفال قربانیان خود اقدام به ربایش افراد کم سن و سال و سپس انتقال غیر قانونی آنها به خارج می کنند.
متاسفانه برخی از این قربانیان مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوی باندهای جنایتکار قرار می گیرند و گاهی اعضای بدن آنها برای انجام پیوندهای غیرقانونی، خارج شده و سپس فروخته می شود.
بی توجهی و اعتماد زیاد برخی خانواده ها نسبت به برقراری روابط و دوستی های غیرمتعارف فرزندان سبب ساز بروز چنین رویدادهایی می شود.
ترکیه نوجوان ربوده شناسایی غیرقانونی انسان اغفال بازگردانده منتقل ربایان عوامل کشورمان آنکارا قانونی قربانیان انتظامی ادامه دوستی گزارش تهران قاچاقچیان نوجوانان طراحی خانواده انتقال نیروی