برگزیده ها
برای اولین بار در بودجه ۹۷ بدهی دولت به پیمانکاران تهاتر شد

مازندمجلس: نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی دو برابر شدن بودجه امنیت از منابع صندوق توسعه ملی را جزو افتخارات مجلس دانست.

مازندمجلس: نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی دو برابر شدن بودجه امنیت از منابع صندوق توسعه ملی را جزو افتخارات مجلس دانست.

به گزارش ایلنا، رحیم زارع در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی مجدد کلیات بودجه ۹۷ اختصاص داشت، در موافقت با این لایحه، گفت: بودجه از نظر تحریم‌ها و محدودیت هایی که بر علیه جمهوری اسلامی وجود دارد بسته شده است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر نرخ مالیات را افزایش می دادیم به مردم فشار می آمد و راهی جزو فروش نفت نداریم که در بودجه نفت هم یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این یعنی در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم.

وی افزود: برای اولین بار در بودجه ۹۷ بدهی که دولت به پیمانکاران دارد را تهاتر و ضلع بانک مرکزی را اضافه کردیم یعنی پیمانکاران، دولت، نظام بانکی وبانک مرکزی؛ به اندازه ای که بدهی نظام بانکی به بانک مرکزی است بحث تهاتر پیمانکاران را در بودجه لحاظ کردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: از افزایش هر گونه تعرفه ای که مردم به آن نیاز دارند مانند قیمت آب، گاز، گاز صنعتی، کشاورزی و خانگی در بودجه جلوگیری شده است؛ شرایط کشور در وضعیت رکود است و منطقی بود که قیمت بنزین افزایش می یافت اما کمیسیون تلفیق شرایط کشور را در نظر گرفت.

زاع یادآور شد: از پیمانکاران حمایت شده شده است به گونه ای که اوراق قرضه، اسناد خزانه و مشارکت را به عنوان ضمانت نامه قبول کنند که با نرخ تنظیم ۴۰ درصد متضرر نشوند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ دغدغه دیگر توجه به بازنشستگان بود که هزار میلیارد تومان اضافه بر چیزی که دولت پیش بینی کرده بود لحاظ شد.

وی یادآور شد: وام ازدواج  از ۱۰ میلیون به ۱۵ میلیون تومان و پرداخت نقدی را نیز ۷ هزار تومان افزایش دادیم.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود: دو برابر شدن بودجه امنیت از منابع صندوق توسعه ملی جزو افتخارات مجلس است و نباید به آن ایراد گرفت؛ سه هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات استانی افزایش یافته است.

بودجه افزایش اسلامی نماینده تومان پیمانکاران شورای آباده میلیارد بوانات تهاتر افزود اضافه مرکزی میلیون ادامه وضعیت شرایط یادآور بانکی کردیم توسعه اولین لایحه کلیات موافقت برابر امنیت دادیم افتخارات صندوق منابع یافته