برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای روز چهارشنبه با متهم‌کردن ایران به انجام فعالیت‌های «تهدیدآمیز» در منطقه تصریح کرد واشنگتن به همکاری با متحدانش برای مقابله با ایران ادامه خواهد داد.

مازندمجلس:
«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که بعد از سخنرانی سالانه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور منتشر کرد به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخته است.
در این بیانیه آمده است: «همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ تأکید کرده، ما زمانی می‌توانیم آمریکا را ایمن نگاه داریم که امنیت ملی ما بر پایه صلح مبتنی بر قدرت بنا شده باشد».
تیلرسون اضافه کرده است: «ما به تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، جلوگیری از دستیابی تروریست‌ها به پناهگاه در سوریه و افغانستان و پاسخگو کردن ایران بابت فعالیت‌های تهدید‌کننده‌اش ادامه خواهیم داد».
وزیر خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرده به همکاری با متحدان و شریک‌های واشنگتن در سراسر جهان برای دستیابی به این اهداف در زمینه سیاست خارجی ادامه خواهد داد.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی سالانه خود گفت: «همزمان که دوستی‌هایمان در دنیا را تقویت می‌کنیم، درباره دشمنانمان هم شفافیت‌ها را احیا کرده‌ایم».
وی سپس با اشاره به اغتشاش‌های پراکنده در ماه گذشته در برخی شهرهای ایران گفت: «هنگامی که مردم ایران علیه جنایت‌های دیکتاتوری فاسدشان به‌پا خاستند، من ساکت ننشستم. آمریکا، در تلاش شجاعانه مردم ایران برای آزادی کنار آنها ایستاده است».
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «من از کنگره خواسته‌ام ایرادهای اساسی موجود در توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران را برطرف کنند».
روزنامه نیویورک‌تایمز به راستی‌آزمایی اظهارات ترامپ علیه ایران پرداخته و نوشته او بار دیگر درخواست‌های «مبهم» برای اعمال تغییرات در این توافق هسته‌ای را تکرار کرده است.
این روزنامه نوشته مشخص نیست درخواستی که ترامپ تا کنون مطرح کرده، قابل اجرا باشد، زیرا ایالات متحده یکی از 6 کشور مذاکره‌کننده با ایران بوده است.
پیش از این هم، ترامپ جمعه‌شب (22 دی‌ماه) طبق تعهدات آمریکا در برجام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد، اما گفت ممکن است آخرین بار باشد که این کار را می‌کند. او متحدان اروپایی آمریکا را تهدید کرد چنانچه برای «اصلاح نقائص فاجعه‌بار برجام» اقدام نکنند، آمریکا را از آن خارج خواهد کرد.
آمریکا ترامپ ادامه هسته‌ای رئیس‌جمهور تیلرسون متحدان فعالیت‌های توافق روزنامه برجام نوشته دستیابی پرداخته سالانه سخنرانی دونالد خواهیم خارجه تکرار پاسخگو