برگزیده ها
سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفتی و گازی تعیین شد

مازندمجلس: نمایندگان مردم در خانه ملت سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفتی و گازی و خالص صادرات گاز را تعیین کردند.

مازندمجلس: نمایندگان مردم در خانه ملت سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفتی و گازی و خالص صادرات گاز را تعیین کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷ اختصاص داشت، با بند ب تبصره یک این لایحه با ۱۶۸ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 بند ب تبصره یک بودجه سال ۹۷ عبارت است از: سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۱ جدول شماره ۵ این قانون معادل نهصد و پنجاه و شش هزار و سیصد و چهارده میلیارد و چهارصد و سه میلیون (۹۵۶۳۱۴۴۰۳۰۰۰۰۰۰) ریال و منابع مربوط به ۳ درصد صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرستان های نفت خیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته مطابق ترتیبات مندرج در بند ۳ ماده ۲۶ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ اسفندماه ۹۵ مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره ۵ این قانون پنجاه هزار و هشتصد میلیارد (۵۰۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال تعیین می شود.

گفتنی است محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در توضیح این بند و در پاسخ به اظهارات نماینده مخالف (محمدعلی ادیانی) مبنی بر حذف کسر ۵ درصد سهم فروش فرآورده های نفتی در این بند گفت: آنچه برای سرمایه گذاری در شرکت های ملی گاز و نفت از محل ۳ درصد صادرات نفت و میعانات گازی برای استان های نفت خیز در نظر گرفته شده در این بند مورد توجه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: با توجه به اینکه عدم افزایش قیمت در لایحه لحاظ شده بنابراین موضوع کسر ۵ درصد سهم فروش فرآورده های نفتی از این بند حذف شده است.

صادرات منابع بودجه میعانات مندرج قانون لایحه برنامه تعیین فرآورده میلیارد توسعه پنجاه مخالف اسلامی نمایندگان تبصره موافقت نماینده شماره