برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع ترکیه در پارلمان کشورش گفت، اگر درباره غیرنظامیان در عفرین سوریه نگرانی نداشتیم عملیات را ۱۵ روزه تمام می‌کردیم.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری آناتولی، نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه سه‌شنبه خطاب به قانونگذاران مدعی شد عملیات "شاخه زیتون" ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه تلفات غیرنظامی نداشته است.
ترکیه این عملیات را به بهانه پاکسازی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) از این منطقه شمال‌ غرب سوریه آغاز کرده است.
او گفت: «اجرای این عملیات بدون تلفات غیرنظامی نشان دهنده "صداقت و حساسیت" کشور ترکیه در مواجهه با این گروه تروریستی (ی‌پ‌گ) است که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. باید مدت زمان این عملیات را به عنوان نشانه‌ای از حساسیت فوق‌العاده ما در قبال غیرنظامی دانست. ما از زمان آغاز عملیات عفرین ۲۹ "شهید" داشتیم، پنج تن از ارتش ترکیه و ۲۴ تن از ارتش آزاد سوریه. ۶۴۹ عضو ی‌پ‌گ هم حین عملیات کشته شدند. »  
وزیر دفاع ترکیه در ادامه تاکید کرد: نیروی هوایی ترکیه ۴۵۸ هدف را که به عنوان پناهگاه و انبار مهمات استفاده می‌شد، منهدم کرد. با این عملیات زمینی، ۴۳۷۰ هدف مورد اصابت قرار گرفتند.
جانیکلی همچنین از اپوزیسیون ترکیه بابت انتقاد از ائتلاف آنکارا با ارتش آزاد سوریه انتقاد کرده و گفت آن کسانی که متحدان سوری خودشان را "تروریست" خطاب می‌کنند "بی‌سواد" و "خائن" به نیروهای مسلح ترکیه هستند.  
اوزتورک ییلماز، معاون حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه موسوم به مردم جمهوری‌خواه سه‌شنبه به دولت ترکیه بابت ائتلاف با ارتش آزاد سوریه هشدار داد. ییلماز در پارلمان گفت ترکیه در آینده بابت همکاری با ارتش آزاد سوریه تاسف می‌خورد زیرا این گروه دردسرساز می‌شوند.
ترکیه عملیات سوریه عنوان ی‌پ‌گ غیرنظامی اپوزیسیون انتقاد ائتلاف ییلماز استفاده عفرین سه‌شنبه جانیکلی حساسیت تلفات