برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس شورای امنیت روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، انتشار ریپورت به اصطلاح "گزارش کرملین" از سوی دولت آمریکا گامی کوته‌نظرانه است که تنها تاثیری منفی بر روابط دو طرفه می‌گذارد.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه به خبرنگاران گفت: مشخص است که این گام کوته‌نظرانه از سوی آمریکا تاثیری نامطلوب بر قراردادهای دو طرفه می‌گذارد اما این گزارش نمی‌تواند باعث تغییر در سیاست‌های خارجی فدراسیون روسیه شود و بر اعتبار کشور ما در عرصه جهانی لطمه وارد کند.
وی همچنین تاکید کرد که تهدید خواندن روسیه و چین تلاشی از سوی مقام‌های آمریکایی در پوشاندن مشکلات خودشان در امور داخلی این کشور است.
رئیس شورای امنیت روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: این اقدامی که آمریکا در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌دهد و اینکه کشورهایی چون روسیه و چین را تهدید می‌خواند، تلاشی برای منحرف کردن توجهات از اوضاع و مشکلات داخلی است و اینکه مقام‌های واشنگتن در حل این مشکلات ناتوان هستند.
روز دوشنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش کرملین را منتشر کرد که براساس آن اشخاص حقیقی و حقوقی در فهرست تحریم‌های آتی علیه روسیه قرار گرفتند. این لیست شامل 114 سیاستمدار و 96 تاجر است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این فهرست را مورد تمسخر قرار داد و گفت که چه حیف است در این فهرست قرار ندارد!
روسیه آمریکا شورای امنیت گزارش مشکلات فهرست داخلی اینکه تهدید تحریم‌های تلاشی مقام‌های