برگزیده ها

مازندمجلس: دادستان کل کشور به موضوع حضور مردم در فرودگاه امام خمینی اشاره کرد و گفت:‌ به معاون مربوطه گفتم که شبانه این مساله را دنبال کند و همه عواملی که باعث نارضایتی مردم شده مشخص شود.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در گردهمایی مسولان حقوقی و امور مجلس ناجا که از سامانه مجازی آموزش ضابطین رونمایی شد، اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم هم به عنوان یک شهروند و هم به عنوان مسئول قضایی از زحمات ارزشمند نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها خصوصا حضور مقتدرانه‌اش در حوادث ماه گذشته و اغتشاشاتی که توسط دشمن نابکار طرح ریزی و هدایت می شد تشکر کنم که نیروی انتظامی با تدبیر و حوصله قابل تحسین و دادن هزینه‌های ارزشمندی این غائله را به آرامش تبدیل کرد.
وی در ادامه افزود:‌ هرگز خدمات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و استقرار ثبات در جامعه از انظار عامه مردم و خصوصا فرماندهی معظم کل قوا پوشیده نیست.
منتظری با اشاره به جمله‌ای از حضرت علی (ع) در توصیف نیروهای مسلح در نامه مالک اشتر و توضیحاتی مبنی بر اینکه آنهایی که مسئولیت ایجاد امنیت را دارند همانند دژ محکمی هستند گفت: خدمت باید توام با معنویت باشد و اگر این اتفاق بیفتد هم برای شما ارزش معنوی دارد و هم مورد لطف و عنایت الهی خواهد بود. شما در نظامی خدمت می‌کنید که فرمانده آن یک مجتهد عادل ، انسان فرهیخته و کسی است که مسیر رسول اکرم و ائمه را طی می‌کند.
وی گفت: در جامعه ما محور وحدت ولی مقتدر است همانگونه که امام راحل در طول ده سال عمر بابرکتش در سخت‌ترین شرایط و در وضعیتی که کشور و انقلاب با توطئه همراه بود محور قرار گرفت و توانست همه توطئه های دشمن را با رهبری های خود دفع کند. پس از رحلت امام در طول این سال‌ها دشمن هرگز دست از دشمنی برنداشت و به شیوه‌های مختلف‌ سعی کرد توطئه‌های خود را اجرا کند. در این مدت کسی که توانست با تبیین سیاست‌های خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند مقام معظم رهبری بود.
منتظری گفت: مهمتر از وحدت جامعه وحدت کسانی است که مسئولیت به عهده دارند و اقتدار یک ملت مرهون وجود امنیت در کشور است. امنیت مقوله ای است که همه چیز یک کشور است و پیشرفت آن کشور به همین موضوع مرتبط می شود. امنیت سه ظلع دارد نیروهای مسلح، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنتیی و ظلع سوم آن دستگاه قضایی است. اگر این سه با هم تعامل داشته باشند قطعا در ایجاد امنیت نقش آفرین خواهند بود.
دادستان کل کشور بیان کرد: به عنوان کسی که مسئولیتی در دستگاه قضایی داریم و فردی که بیشترین ارتباط را با نیروهای انتظامی دارد و همین‌طور به عنوان فردی که در مجموعه فعالیت می‌کند باید عرض کنم برای امنیت و نگه داشتن آن برای مردم از برداشتن گامی که بتواند در هماهنگی نیروهای امنیتی و انتظامی تاثیرگذار باشد دریغ نمی‌کنیم.
وی افزود: سیاست ریاست قوه قضایی و ما که نظارت بر دادسرهای کل کشور را بر عهده دارد اینگونه است که به دنبال هم افزایی با نیروهای انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هستیم.
منتظری با اشاره به اعتراض‌های ماه اخیر عنوان کرد: دشمن با تمام توان برنامه ریزی و توطئه می کند و از خارج از کشور آن را هدایت می کند و از اتوبان‌های دیوانه یعنی فضاهای مجازی توطئه‌های خودش را هدایت می‌کند و عناصری هم در داخل به مزدوری می‌گیرد و کار به جایی می‌ رسد که گویا اولین وظیفه رییس جمهوری کشوری مانند آمریکا این است که توییت بگذارد و با خط دادن به اغتشاش گران از آنها حمایت کند، این نشان می‌دهد ک در پشت پرده چه خبر است.
دادستان کل کشور ادامه داد:‌ البته ما اعتقاد نداریم همه آنهایی که در صحنه حضور داشتند مزدور بودند. خط اعتراض به حق مردم را از خط توطئه دشمن جدا باید کرد، ضمن این که وقتی مردم متوجه شدند دشمن در جهت بهره‌برداری از همان تعداد اندکی که به صحنه آمده اند هست، کنار کشیدند.
وی به تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده بعد از این اتفاقات اشاره کرد و گفت: تحقیقات و بازجویی‌ها نشان داد که بسیاری از افرادی که در این جمع اندک حضور داشتند فریب خورده بودند و وقتی بازجویی بعضی از آنها را می‌بینید، فریب‌خوردگی‌شان مشهود است.
دادستان کل کشور در خصوص بازجویی از فردی که پرچم ایران را آتش زده بود اشاره کرد و گفت:‌ آن آقایی که آن کار را انجام داد نوجوان 15 ساله بود که می‌گفت فردی به او پیشنهاد داد این کار را انجام دهد و در قبالش پول بگیرد و بعد که آن کار را انجام داد دید که آن فرد حضور ندارد. این اتفاقات نشان می دهد که دشمنان چگونه به استیصال افتاده‌اند که یک نوجوان را فریب می دهند و تصویر آن را در فضای مجازی منتشر کند. دشمنان دست از دشمنی بر نمی‌دارند کما اینکه بعد از آن غائله و زمانی که مقداری آرامش حاکم شد مجددا شروع کردند و فراخوان‌هایی از فضای جهنمی مجازی خودشان دادند تا به حساب خودشان بتوانند در دهه فجر تحرکاتی داشته باشند.
وی اضافه کرد: ما باید  به جد حضور پیدا کنیم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف خود نائل شود. ما وظیفه داریم برای ایجاد امنیت و فضای خوب و سالم برای مردم تلاش کنیم. ناجا در این حوزه مسئولیت خطیری دارد و در صحنه حضور پیدا کند و برابر توطئه‌های دشمن بایستاد. شما هر چه توان علمی، فناوری و تدبیرهای حکیمانه دارید باید برای مقابله با دشمن به صحنه بیاورید و آنچنان مقتدرانه حضور پیدا کنید که دشمنان به هراس بیفتند چنانچه که در سال‌های متمادی همانگونه بوده اید.
وی افزود: امروز منطقه‌ای که چهار طرف آن را آتش اختلاف و ناامنی فرا گرفته است بحمدالله نعمت بزرگ امنیت که خداوند ارزانی داشته محصول زحمات شما، سپاه، نیروهایی و امنیتی و اطلاعاتی است. در این شرایط آمریکای متجاوز که به هدف براندازی نظام اقدام می‌کند از ایجاد یاس و ناامیدی به عنوان یک ابزار بهره می برد، اینها را نباید دست کم گرفت.
منتظری گفت: دشمن با دروغ پراکنی‌ها در فضای مجازی یله و آلوده در جهت سلب اعتماد و ایجاد ناامیدی در میان مردم اقدام می‌کند.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مسئولان نباید بهانه به دست دشمنان بدهند گفت:‌ متاسفانه در برخی موارد ما مسئولان این کار را انجام می‌دهیم و آنها از ضعف مدیریتی و بی‌تدبیرها و ندانم‌کاری‌های مدیران ضعیف بهره برداری می‌کنند. اگر مدیری لایق نیست نباید حضور داشته باشد تا ببینم که یک حادثه طبیعی تبدیل بشود که دشمن بخواهد از آن استفاده کند. دشمن  در کمین است تا از ضعف من مدیر بلافاصله بهره‌بردای‌های خودش را بکند. ما در یک بخش شاهد ضعف مدیریتی بودیم که ایجاد نارضایتی کرد، مدیر باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند تا اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد با کمترین هزینه به نتیجه برسد، مدیری که نمی تواند درست کار کند و اگر نمی‌تواند یک شهر کلان را درست مدیریت کند کار را رها کند و یا اگر یک نفر نمی تواند وزارت‌خانه‌ای را مدیرتی کند عذرخواهی کند نه آن هم شفاهی بلکه کار را به افراد توانمند بسپارد.
وی افزود: دستگاه قضایی وظیفه دفاع از حقوق عامه را دارد و دادستان کل کشور وظیفه دفاع از حقوق عمومی و از همین رو ما در این عرصه ورود می‌کنیم و پیگیر می شویم.
وی به موضوع حضور مردم در فرودگاه امام خمینی اشاره کرد و گفت:‌ به معاون مربوطه گفتم که شبانه این مسئله را دنبال کند و همه عواملی که باعث نارضایتی مردم شده مشخص شود. نباید عوامل موجب بی‌اعتمادی مردم شود و مردم شعار دهند مدیر بی‌کفایت خجالت خجالت. وظیفه مدیر است  که در خدمت مردم باشد و هرجا که گره‌ای باشد حضور پیدا کند و این گره را باز کند. همه ما مدیران در بخش‌های مختلف مسولیت‌هایی را پذیرفته‌ایم و در قبال آن حقوقی می گیرم و باید در خدمت مردم باشیم و اگر نمی توانیم کار را به فرد لایق‌تری واگذار کنیم. مردم از مدیران انتظار مدیریت توام با صداقت را دارند. خط مدیریتی برای رضایت مردم را باید از جریان‌های سیاسی و سیاستکاری جدا کرد. این کار برای اداره و مدیریت جام زهر و کشنده است. آقای مدیر اگر دنبال جمع آوری ثروت و سرمایه هستی برو تجارت کن، مدیریت دولتی نباید همراه با جیب پر کردن باشد.
وی در مورد آموزش ضابطین قضایی نیز گفت:‌ این مسئله به عهده ما قرار داده شده و هر چه نیروی انتظامی در مقام ضابط قضایی خدمت می‌کند آموزش بیشتر مورد نیاز است. در این قضیه ما تمام قد در خدمت شما هستیم و همکاری می‌کنیم تا موضوع ضابطین قضایی به سر و سامان بهتر برسد.
همچنین رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان این بازدید، پای سخنان مردم در مورد مشکلات فرودگاه نشست و دستور رسیدگی داد.
این بازدید و رسیدگی به مشکلات مردم توسط قاضی سراج که از ساعتی قبل آغاز شده، کماکان در حال انجام است.
بنا بر این گزارش، در روزهای اخیر و با برودت هوا و بارش برف، مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) با معضلاتی روبرو شده بودند.

امنیت قضایی انتظامی ایجاد عنوان نیروهای اشاره وظیفه می‌کند نباید منتظری دادستان مجازی مدیریت موضوع دشمنان افزود توطئه نیروی فرودگاه خمینی مدیران آموزش ضابطین مدیریتی دستگاه توطئه‌های بازدید مسئولیت دارند اطلاعاتی امنیتی دنبال اینکه گزارش هدایت جامعه ناامیدی نوجوان خودشان اقدام بازجویی نارضایتی خجالت مشکلات رسیدگی مسئله می‌کنیم مدیری اتفاقات تواند مسئولان حقوقی آنهایی اتفاق همانگونه شرایط زحمات خصوصا تبدیل ادامه غائله همراه توانست هستیم برنامه داشتند داریم آرامش رهبری دشمنی باشند تحقیقات